Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / تولید محتوا / محتوا سازی برند (Brand Content)


محتوا سازی برند چیست و چه مزایایی دارد؟


محتوای برند پاسخی مؤثر به بازاری است که به طور فزاینده اشباع شده است. در دنیا دیجیتال کاربران دائماً غرق در تبلیغات و اطلاعات می شوند، به حدی که بسیاری از آنها به راه حل هایی مانند مسدود کننده های تبلیغاتی متوسل می شوند یا بسیاری از تبلیغات را بدون آن که حتی نگاه کنند، رد می کنند. برای مبارزه با مشکلات تبلیغات سنتی، برندها باید به دنبال راه‌های جدیدی برای ارتباط با مخاطبان خود باشند، محتوا سازی برند یک راه حل بسیار موثر است. بنابراین، در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به اینکه محتوا سازی برند دقیقا چیست و چه مزایایی برای برندها دارد.


محتوا سازی برند چیست؟

اصطلاح “محتوای برند” نسبتاً جدید است، بنابراین هنوز در مورد آن سردرگمی هایی وجود دارد و گاهی اوقات با سایر تکنیک های مرتبط اشتباه می شود. محتوا سازی برند یک تکنیک بازاریابی است که شامل ایجاد محتوایی است که مستقیماً به یک برند مرتبط است و به مصرف کنندگان آن برند اجازه می دهد با آن ارتباط برقرار کنند.


محتوا سازی برند سعی می‌کند روی مخاطب تأثیر بگذارد - گروه تبلیغاتی مثلث
محتوا سازی برند سعی می‌کند روی مخاطب تأثیر بگذارد

محتوا سازی برند بر ارزش های برند متمرکز است، نه روی محصولات یا خدمات آن بطور کلی محتوای برند مستقیماً با برند مرتبط است و ارزش‌های ما را به اشتراک می‌گذارد، به گونه‌ای که واکنش عاطفی را در مخاطبان برانگیزد و به آن‌ها اجازه می‌دهد بفهمند ما برای چه چیزی ایستاده‌اید.

محتوا سازی برند بیشتر از اینکه به دنبال فروش مستقیم یا تبدیل باشد، سعی می‌کند روی مخاطب تأثیر بگذارد و جرقه‌ای برای گفت‌وگو پیرامون برند ایجاد کند.

یک برند فقط لوگو، نام شرکت یا یک ویدیو یا عکس به اشتراک گذاشته شده نیست. برند ما احساسی است که یک نفر وقتی به محتوای ما فکر می کند، دریافت می کند. این احساس، پیام و شهرت ماست. برند ما درک مخاطبان از شخصیت ماست. این در طول زمان از طریق تک تک پست‌ها، ویدیوها، عکس‌ها و تعاملات با مخاطبان ایجاد می‌شود.


تفاوت بین بازاریابی محتوای برند و بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا مفهومی گسترده تر است. بازاریابی محتوا، استراتژی است که همه انواع محتوای ایجاد شده توسط برند را در بر می گیرد، در حالی که محتوا سازی برند، تنها نوع خاصی از محتوا در استراتژی کلی خواهد بود.

محتوای برند در مورد برجسته کردن پیام، ارزش ها و داستان کسب و کار ما برای دیدن همه مخاطبان است. برای بخش خاصی از مخاطبان طراحی نشده و با آنها به اشتراک گذاشته نشده است بلکه برای همه است.

از سوی دیگر، بازاریابی محتوا مخاطبان خاصی را هدف قرار داده و بر برجسته کردن محصولات و خدمات تمرکز دارد. هدف این است که منجر به فروش شود، در حالی که بازاریابی محتوای برند دار امیدوار است که آگاهی، الهام بخشیدن و اطلاع رسانی را افزایش دهد.


قبل از ایجاد پست یا محتوایی، احساس مخاطب را در نظر بگیریم - گروه تبلیغاتی مثلث
قبل از ایجاد پست یا محتوایی، احساس مخاطب را در نظر بگیریم

قبل از ایجاد هر پست یا محتوایی، در نظر بگیریم که می‌خواهیم آن محتوا چه احساسی را در مخاطب ایجاد کند. آیا می خواهیم مخاطبان پس از مشاهده محتوای ما احساس آموزش بیشتری کنند؟ سرگرم شوند؟ الهام بگیرند؟ برنامه های ما هر چه که هستند، باید در ارتباط با آن محتوا تولید کنیم.


مزایای محتوا سازی برند

محتواسازی برند در مقایسه با سایر روش های بازاریابی دارای برخی مزایای مهم است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • تهاجمی نیست

تبلیغات دیجیتال مرسوم به طور فزاینده‌ای باعث عدم پذیرش بیشتر کاربران می‌شوند. در عوض، محتوا سازی برند به دنبال جذب طبیعی و ترغیب کاربران به مشارکت است. کاربران وقتی به صورت طبیعی خدمات و محصولات یک برند را تعقیب می کنند، این می تواند تاثیر زیادی در فروش و موفقیت آن برند داشته باشد.

  • ارتباط عاطفی ایجاد می کند

محتوا سازی برند قادر به بیان داستان هایی است که مخاطب را هیجان زده می کند. این احساس با برند مرتبط می شود و باعث می شود کاربران آن را برای مدت طولانی به خاطر بسپارند.


محتوا سازی برند در قالب‌های قابل اشتراک‌گذاری ارائه می‌شود - گروه تبلیغاتی مثلث
محتوا سازی برند در قالب‌های قابل اشتراک‌گذاری باید ارائه شود

  • پتانسیل ویروسی شدن را دارد

محتوا سازی برند در قالب‌های قابل اشتراک‌گذاری ارائه می‌شود که برای مخاطب بسیار جذاب است و این اغلب منجر به اشتراک‌گذاری محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌شود. این نوع از اشتراک گذاری به سرعت می تواند راه طولانی را در فاصله زمانی بسیار کم طی کند.

  • موقعیت برند را بهبود می بخشد

 این نوع محتوا سازی، به جای تکرار یک شعار، داستانی را بیان می کند که نشان دهنده ارزش هایی است که برای مخاطبان هدف آن برند حائز اهمیت است. به همین دلیل تداعی های مثبت و ویژگی های مرتبط با یک برند در ذهن مخاطب ثبت می شود.

  • باعث ایجاد تعامل و وفاداری می شود

محتواسازی برند به دنبال تحریک پاسخ کاربران است. به این ترتیب، مخاطب در سطح بسیار عمیق تری با برند درگیر می شود و در نهایت با عمیق ترین لایه های هویت برند ارتباط برقرار می کند و به یک مشتری وفادار تبدیل می شود.

  • به احساسات متوسل می شود

استفاده از احساسات به منظور متقاعدسازی به دوران ارسطو برمی گردد، اما امروزه هنوز یک تکنیک موثر است. محتوا سازی برند به دنبال استفاده از استدلال های منطقی در مورد اینکه چرا یک برند بهتر از رقیب است، نیست، بلکه به دنبال ارتباط با مخاطب در سطح صمیمی تر است.


در محتواسازی برند از داستان سرایی استفاه می شود - آژانس تبلیغاتی مثلث
استفاده از داستان سرایی برای محتوا سازی برند

  • از داستان سرایی استفاده کنیم

در اصل، این نوع محتوا به دنبال این است که داستانی در مورد برند برای بیننده تعریف کند. داستانی که در آن قرار است درباره برند و شخصیت های موثر در آن صحبت شود. به نوعی که کاربر درگیر برند شود و خود را نزدیک به آن احساس کند.


محتوا سازی برند در مقابل تبلیغات متعارف

محتوا سازی برند بر محصولات و خدمات تمرکز نمی کند. اگرچه محصولات می توانند در محتوا ظاهر شوند، اما تمرکز اصلی آنها نیست و مستقیماً در مورد آنها صحبت نمی شود. در عوض، تمرکز بیشتری روی ارزش‌های انتزاعی و داستان برند وجود دارد.

از طرف دیگر محتوا سازی برند تهاجمی نیست. اسپات های تلویزیونی یا فرمت های دیجیتالی مانند بنرها و پاپ آپ ها بر اساس جذب زمان و توجه کاربر است. از سوی دیگر، کاربر به صورت داوطلبانه انتخاب می کند که درگیر محتوای برند شود. اما این در حالی است که در اغلب موارد مخاطب بدون علاقه مندی در معرض تبلیغات قرار می گیرد که برای او به هیچ عنوان خوشایند نیست.


یک نمونه از محتوا سازی برند موفق

ردبول یکی از نمونه های موفق محتوا سازی برند است. امروزه، بیشتر بازاریابی ‌ها بر خلق داستان‌هایی متمرکز است که ارزش‌های برند را ترویج می‌کند، مانند ورزش‌کاری و عشق به ریسک‌پذیری.

بدون شک، معروف ترین نمونه محتوای برند ردبول، پرش فلیکس بامگارتنر از استراتوسفر به ارتفاع ۳۸۹۶۹ متر است. این برند ابزارهای فنی را برای اجرای این شاهکار که یک رکورد جهانی بود، کنار هم گذاشت و موفق شد توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند.

بر اساس برخی برآوردها، بازده حاصل از تبلیغات مرتبط، سرمایه گذاری ها را سه برابر کرد. این رویداد همچنین بسیار خاطره انگیز بود و تأثیر مثبت بلندمدتی بر برند داشت. با این حال، این حرکت نمایشی شامل این خطر بود که در حین پرش مشکلی پیش بیاید، به همین دلیل است که برخی از برندها از مشارکت با آن خودداری کردند. در نهایت این ردبول بود که به دلیل داشتن جسارت و جرات کافی توانست از این اتفاق در راستای پیشرفت و توسعه برند خود استفاده کند.


سخن اخر:

ساختن برند یک روند طولانی مدت است که یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. شناسایی اینکه برند ما چه چیزی را نشان می دهد، مخاطبان ما چه کسانی هستند و همچنین چگونه محتوا را به گونه ای طراحی کنیم که آن مخاطب را هدف قرار دهیم، ما را برای موفقیت به عنوان یک خالق محتوا آماده می کند. برای کمک به ارتباط مخاطب با برند خود و ایجاد یک برند موفق به عنوان یک خالق محتوا، ثابت قدم باشیم، در بازاریابی خود شفافیت ایجاد کنیم، محتوای ارزش محور ارائه دهیم و همیشه به دنبال راه هایی برای گسترش دامنه برند خود باشیم و همین‌طور که پیش می رویم، حواسمان باشد اینها اجزای کلیدی برای ساختن برند به‌عنوان یک خالق محتوا هستند و داستان و ویژگی های برند ما باید مستقیماً از خودمان نشأت گرفته باشد.

مطالب مرتبط:

Branded Content: The What, Why, When, and How

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برند شخصی و پرسونال برندینگ (Personal Brand)

blog برند شخصی و پرسونال برندینگ چیست؟ برند سازی شخصی (ساخت برند شخصی) فرآیند ایجاد هویت برند برای یک فرد یا است. همانطور که از نامش....

برند شخصی و پرسونال برندینگ (Personal Brand)

blog برند شخصی و پرسونال برندینگ چیست؟ برند سازی شخصی (ساخت برند شخصی) فرآیند ایجاد هویت برند برای یک فرد یا است. همانطور که از نامش پیداست این برند برای خودتان است. در اصل اینگونه برند خود و ارزش‌هایش را به دنیا نشان می‌دهید و اطمینان حاصل می‌کنید که مخاطبین هدف شما و نمادتان را بشناسند....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مدیریت برند (Brand Management)

blog مدیریت برند چیست و چگونه انجام می شود؟ مدیریت برند یکی از کارکردهای بازاریابی است که از تکنیک‌هایی جهت افزایش ارزش درک شده خط محصول....

مدیریت برند (Brand Management)

blog مدیریت برند چیست و چگونه انجام می شود؟ مدیریت برند یکی از کارکردهای بازاریابی است که از تکنیک‌هایی جهت افزایش ارزش درک شده خط محصول یا برند در طول زمان استفاده می‌کند. مدیریت موثر برند باعث افزایش قیمت محصولات و ایجاد وفاداری مشتریان از طریق تداعی‌ها و تصویرهای مثبت برند یا آگاهی قوی از برند....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ب.ظ

ارتباط عاطفی برند با مشتریان

blog چگونه برند با مشتریان خود ارتباط عاطفی برقرار می کند احساسات نیروی محرکه اکثر تصمیمات خرید هستند. کسب و کار ها، ایجاد احساسات قوی چه....

ارتباط عاطفی برند با مشتریان

blog چگونه برند با مشتریان خود ارتباط عاطفی برقرار می کند احساسات نیروی محرکه اکثر تصمیمات خرید هستند. کسب و کار ها، ایجاد احساسات قوی چه مثبت یا منفی می تواند به ایجاد پیوند بین مشتریان و کسب و کار کمک کند، این هدفی است که همه مشاغل مشترک هستند. علاوه بر این، احساسات مثبت برای....
۸:۰۰ ب.ظ
۹:۰۰ ق.ظ

معماری برند (Brand Architecture)

blog معماری برند چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟ معماری برند سیستمی است که برندها، محصولات و خدمات را سازماندهی می کنند....

معماری برند (Brand Architecture)

blog معماری برند چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟ معماری برند سیستمی است که برندها، محصولات و خدمات را سازماندهی می کنند تا به مخاطب کمک کنند به یک برند دسترسی پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کند. یک معماری برند موفق به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا....
۹:۰۰ ق.ظ