Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / تولید محتوا / ساخت ویدیو (Make a Video)


ساخت ویدیو یا تیزر های تبلیغاتی


برای این که در میان مردم محصولی رونق پیدا کند باید حتما به تبلیغات روی آورد. تبلیغات را می توان از اصولی ترین عنصر محبوب برای معرفی محصول و خدمات دانست. در میان انواع و اقسام تبلیغات، ساخت ویدیو تبلیغاتی سکوی پرتاب شرکت ها و مجموعه ها به سوی موفقیت است. باید پذیرفت تبلیغات سمعی و بصری تاثیرات شگفت انگیزی دارند و بیشتر در اذهان عمومی جای می گیرند. ویدیو های تبلیغاتی از مهم ترین تبلیغاتی هستند که در زمینه ی فعالیت های اقتصادی کاربرد دارند. برای ساخت تیزر تبلیغاتی می توان از متخصصان این حوزه مشاوره بگیریم تا به اهدافمان نزدیک تر شویم.


ویدیو تبلیغاتی چیست؟


ویدیوها ابزاری بسیار قوی و قدرتمند در زمینه ی جلب مشتری هستند. ویدیو مارکتینگ هر روز بیشتر به محبوبیتش افزوده می شود و بازاریابان از طریق ویدیوها اقدام به تعریف و ارائه محصول های خود می کنند. ویدیو های تبلیغاتی، فیلم هایی هستند که در زمینه ی معرفی محصولات، ایجاد آگاهی، ارائه مزیت ها و … تولید می شوند.

ویدیوهای تبلیغاتی مخاطبان بسیار زیادی دارد و تا به امروز موفق شده است در میان دیگر مدل های تبلیغی خوش بدرخشد. ۵۱ درصد از نمایش های ویدیوئی در موبایل ها رخ می دهد. پس باید تبلیغات‌ویدیویی را به گونه ای طراحی و پردازش نمود که تاثیر زیادی را در کاربران موبایل داشته باشد. امروزه بیش تر افراد جامعه با اینترنت و فضای مجازی آشنا هستند. ساخت تیزر تبلیغاتی قوی می تواند تاثیر بسزایی در بینندگان بگذارد.

برای ساخت ویدیو تبلیغات همانند ساخت فیلم باید با دقت مراحلی را طی کرد تا به نتایج دلخواه رسید.

تولید ویدیو یک فرآیند پر زحمت می باشد، اما نتیجه آن قطعا ارزشش را دارد. ویدیو جذاب ترین نوع محتوایی است که مردم این روزها با آن سرو کار دارند و اگر بتوانیم نحوه تولید و ساخت ویدئو برای کسب و کار خود را به روشی موثر و پایدار پیدا کنیم، می توانیم برای مدت طولانی از مزایای آن بهره مند شویم.

با این اوصاف، بیایید مراحل تولید ویدیو را بررسی کنیم

فرآیند ساخت ویدئو شامل ۳ مرحله اصلی است: پیش تولید، که مرحله برنامه ریزی برای ترسیم استراتژی و فیلمنامه شما برای ویدیو است، تولید، مرحله ای است که در آن تصویر مورد نیاز در لوکیشن مورد نیاز و همراه با عوامل متخصص از جمله کارگردان، تصویر بردار و … فیلمبرداری می شود و در نهایت پس از تولید، که شامل ویرایش ویدئو می شود که شامل اضافه کردن موسیقی و جلوه های دیگر است بیایید مرحله به مرحله روند را طی کنیم.


اولین مرحله در فرآیند ساخت ویدیو، پیش تولید است - گروه تبلیغاتی مثلث
پیش تولید از اولین مرحله ساخت ویدیو

اهداف ویدیو چیست؟


مانند هر نوع محتوای دیگری، محتوای تصویری هم از ابتدا به یک هدف نیاز دارد تا به وسیله ی آن پروژه را هدایت کنیم و موفقیت یا عدم موفقیت آن را بسنجیم.

برای ساخت ویدئو باید قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف پشت ویدیو را مشخص کنیم. چرا درستش میکنیم از آن چه می خواهیم؟ مخاطبان آن چه کسانی هستند و چه چیزی از آن به دست خواهند آورد؟


ساخت ویدئو بر اساس هدف برای مخاطبان - مجموعه تبلیغاتی مثلث
ساخت ویدئو بر اساس هدف برای مخاطبان

این ویدیو برای کیست؟


یک ویدیوی موفق می داند در مقابل چه کسانی می خواهد قرار بگیرد. ما ممکن است درک زیادی از اینکه مخاطبانمان چه کسانی هستند، چه چیزی را دوست دارند و چگونه فکر می کنند داشته باشیم اما اگر اینطوری نبود، وقت آن است که تحقیقاتی درباره مخاطبانمان انجام دهیم.


پیام اصلی ما چیست؟


اکنون که می‌دانیم برای چه کسی می خواهیم ویدیو بسازیم، وقت آن است که روی آن داده‌ها تفکر کنیم و آن را با اهداف خود ترکیب کنیم و پیام اصلی خود را پیدا کنیم. ما باید بر اساس اهداف خود که برای مثال می تواند خرید محصول و یا کلیک کردن بر روی یک پیوند و… باشد ویدئو خود را طوری بسازیم که مخاطبان با دیدن ویدیو ما اقدام به انجام  اهداف و پیام اصلی ما کنند.


پیش از تولید

اولین مرحله در فرآیند ساخت ویدیو، پیش تولید است. اساساً، پیش تولید جایی است که نقشه ویدیوی خود را ترسیم می کنیم. ما متوجه خواهیم شد که قرار است چه چیزی تولید کنیم، برای چه کسی تولید خواهیم کرد، به چه منابعی برای ساخت ویدئو نیاز داریم، مشخص کردن هدف تیزر تبلیغاتی، انتخاب مکان و جلوه های بصری متناسب با هدفمان، مدت زمان تولید چقدر خواهد بود، برای چه مدیایی آماده می شود و … در نتیجه این مرحله طولانی‌ترین مرحله فرآیند تولید ویدیو است.

در فرآیند ایجاد یک ویدیو، همه چیز در مورد آماده سازی و تنظیم مقدمات است. در این مرحله، برنامه ریزی کردن، تحقیق، حل مسئله و سازماندهی لازم برای تنظیم پروژه ویدیویی برای موفقیت ضروری است.

مرحله پیش تولید شامل:

  • استراتژی/اهداف ویدیویی
  • مشخص کردن بودجه (سرمایه)
  • انتخاب سناریو
  • جدول زمانی پروژه
  • نوشتن دیالوگ
  • شخصیت ها
  • تیم تولید / نیاز به تجهیزات
  • مشخص کردن موقعیت فیلمبرداری

تولید


مرحله تولید شامل فیلمبرداری واقعی ویدیو می شود. در این مرحله با تنظیم کردن وسایل مورد نیاز برای ضبط تصویر و اماده شدن تمام عوامل صحنه،  فیلمبرداری شروع می شود و کارگردان برای بدست آوردن نتایج مطلوب از تمام نماهایی که نیاز است فیلم برداری کرده و با کادربندی و نورپردازی صحیح و پیروی از فیلمنامه، فیلمبرداری را پیش می برند.

در این مرحه با استفاده از سناریو مشخص شده، تیم مدیریتی اقدام به ایجاد شرایط مناسب و کافی مثل تنظیم نور پردازی، تنظیم دوربین های فیلمبراری و … برای عوامل می کند.

در مرحله تولید تمام مواد خام حاصل از فیلمبرداری شما جمع آوری می شود. اگر دیدگاه‌ها، ایده‌ها یا تصاویر بصری خاصی دارید که می‌خواهید در محصول نهایی گنجانده شود، مطمئن شوید که قبل از پایان مرحله تولید آن را به وضوح با کارگردان در میان بگذارید.

مرحله تولید شامل:

  • راه اندازی تجهیزات صدا برداری/تنظیم روشنایی محیط/ کادر بستن درست توسط دوربین های فیلمبرداری
  • انجام مصاحبه یا فیلم برداری کردن
  • ضبط صداهای صوتی (در صورت نیاز برای پروژه)
  • ضبط b-roll (فیلم اضافی که برای پشتیبانی از سناریو استفاده می شود)
  • ضبط پشت صحنه برای مستند سازی پروژه

تیزر تبلیغاتی (Promotional teaser) - گروه تبلیغاتی مثلث
تیزر تبلیغاتی (Promotional teaser)

پس از تولید


اکنون که راش مورد نیاز (ویدئو های خامی که طبق برنامه زیر نظر کارگردان تهیه شده است) برای بیان موضوع تبلیغ خود را داریم، زمان آن رسیده است که همه محتوا را به شکلی جذاب برای مخاطبان خود جمع آوری کنیم پس از اتمام مرحله تولید، تدوینگر و تیم تولید ویدیو فرآیند سازماندهی، برنامه ریزی و ویرایش ویدیوی واقعی را آغاز می کند.

مدیر تولید با دقت تمام فیلم ها را بررسی می کند و صحنه های فیلمبرداری شده و تمام مصاحبه ها را چک می کند. سپس ویرایشگر یا تدوینگر، داستان را جمع آوری می کند و علاوه بر آن تمام تصاویر را با هم تطابق می دهد و باید برای ایجاد تیزر تبلیغاتی، جذابیت که اصل هدف تیزر هست را فراموش نکند، به رساندن پیام به مخاطبان کمک کند و باعث ایجاد حس مثبت و سرگرم کننده برای مخاطبان هدف یا برند شود.

مرحله پس از تولید شامل:

  • ثبت مصاحبه ها و فیلمبرداری
  • تولید داستان پایانی
  • انتخاب موسیقی
  • ویرایش ویدئو
  • بررسی / تایید
  • تحویل نهایی

در مرحله پس تولید تیزر تبلیغاتی فعالیت هایی مانند: تصحیح رنگ تصاویر، استفاده از جلوه های بصری، استفاده از انیمیشن، اینفوگرافی، ضبط صدا یا نریشن، اضافه کردن موسیقی متن و … انجام می شود. این مرحله توسط نرم افزارهای کامپیوتری و برنامه های گرافیکی در ویدیو جلوه های خاص و متفاوتی ایجاد می کنند.


انجام فعالیت های جلوه بصری در مرحله پس تولید - آژانس تبلیغاتی مثلث
انجام فعالیت های جلوه بصری در مرحله پس تولید

ویرایش ویدئو


پس از انجام مرحله پس تولید نسخه اولیه ویدیو، نوبت به بررسی دوباره کار می رسد و اگر مشکل و یا نیاز به تغییرات دیگری باشد ویدئو مورد بازنگری قرار می گیرد.


پخش ویدیو


در پخش ویدئو باید به عواملی مانند: انتخاب مدیا مناسب قبل از ساخت ویدئو مشخص شده، توجه به زمان و میزان حجم ویدئو و سپس اشتراک گذاری ویدیوی در رسانه های اجتماعی، قرار دادن آن در مطلب ها، به اشتراک گذاری آن با رسانه های صنعتی و … توجه کرد تا در مقابل مخاطبان هدفمان قرار بگیرد. برای پخش ویدیو باید با استراتژی که قبلاً ترسیم کرده ایم توجه داشته باشم.


یک ویدیوی تبلیغاتی خوب چیست؟


ویدیوی تبلیغاتی ممکن است از نظر مفهومی ساده به نظر برسد، اما قطعاً چند عنصر کلیدی وجود دارد که نمی‌خواهیم هنگام ساخت ویدیو خود، آنها را کنار بگذاریم.

برای ساخت تیزر خوب فکر کنیم: هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی ما این نیست که محصول یا خدمات خود را عمیقاً بررسی کنید. این یک تیزر سریع برای جلب توجه کردن محصول یا خدمات است، قبل از ساخت راجب جنبه های مثبت محصول و یا خدمات فکر کنیم و بعد، از برش‌های سریع در ویرایش و همچنین متن های کوتاه یا عنوان‌های نوشتاری همراه با صوت و موزیکی برای جذاب بودن تصاویر استفاده کنیم.

متمرکز ماندن: اگر رویدادی را تبلیغ می‌کنیم در ویدیوی تبلیغاتی در مورد جزئیات رویداد متمرکز بمانیم مثلا راجب اینکه مهمانان در آن رویداد چه تجربه ای خواهند داشت؟ چه فروشندگانی آنجا خواهند بود؟ و …

از گرافیک غافل نشویم: ما می خواهیم یک تماس بصری که در آخر منجر به اقدام شود، داشته باشیم پس باید هدف خود را خواه کد تخفیف برای درصد تخفیف باشد یا زمان و تاریخ یک رویداد و… باشد، برای نشان دادن آن از عناوین بصری برای بیننده استفاده کنیم تا روی آنچه هدفمان است بینندگان تمرکز شوند و به خاطر بسپاردند.

چندین نسخه برای شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم: ما می خواهیم از ویدیوهای تبلیغاتی خود خیلی استفاده کنیم به خصوص برای تبلیغاتی که زمان برایمان مهم است پس باید سعی کنیم چند ویرایش جایگزین و متنوع برای ویدیوهای تبلیغاتی خود ایجاد کنیم تا صفحه های اجتماعی بیزینس ما بیش از حد تکراری و یکنواخت نباشد.


ماندگاری بیشتر  تصاویر حاوی متن، صدا در ذهن - آژانس تبلیغاتی مثلث
ماندگاری بیشتر تصاویر حاوی متن، صدا در ذهن

سخن پایانی

ساخت ویدئو یا تیزر های تبلیغاتی امروزه طرفداران زیادی دارد زیرا افراد بیشتر مشتاق دیدن تصاویری هستند که شامل متن، صدا و تصویر است بخاطر اینکه درصد بیشتری در ذهن آن ها ماندگار می شود و از طرفی بجای زمان گذاشتن برای خواندن متن های طولانی و گوش سپردن ترجیح می دهند که همه آن ها را یکجا بصورت تصویری ببینند زیرا با استفاده از تیزر تبلیغاتی می توان محتوا را بصورت مفهمومی و در زمان کوتاه تر برای مخاطبان بیان کرد و از طرفی استفاده از جلوه های بصری و همینطور انیمشین و اینفوگرافیک باعث تاثیر گذاری و جذابیت آن می شود.

در ساخت ویدیو می توان بجای ویدئو رئال که در آن از افراد حقیقی استفاده می شود، از تیزر تبلیغاتی استفاده کنیم چون هم جذابیت بصری دارد و هم اطلاعاتی که نمی توان تفیسر کرد با استفاده از تیزر تبلیغاتی قابل اجرا می شود. اگر شما در مورد اثربخشی ویدیو مطمئن نیستید بهتر است بدانید بیشتر اطلاعاتی که در طول روز به مغز ما منتقل می شود بصری است. بنابراین تصاویر متحرک می توانند به کسب و کار ما ارزش بدهند.


مطالب مرتبط:

How to Create the Perfect Promo Video

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ