Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / روش موثر دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing method)

انواع روش های موثر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اهمیت بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. به همین دلیل است که تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک به دنبال استفاده از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به روش های مختلفی قابل اجرا است. به کار بردن هر یک از روش های خاص دیجیتال مارکتینگ برای هر مدل از کسب و کار نتیجه متفاوتی را می تواند به دنبال داشته باشد، این که شما  از کدام یک از روش های تبلیغات دیجیتال می توانید استفاده کنید به نوع  کسب و کار، هدف شما و مخاطبین و مشتریان شما بستگی دارد. در ادامه مطلب به بررسی روش های موثر دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

انواع روش های موثر دیجیتال ارکتینگ:

  • طراحی کردن و توسعه دادن یک سایت
  • بازاریابی با استفاده ازموتور های جستجو (SEO & SEM)
  • بازاریابی با استفاده از تولید محتوا
  • ویدئو مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  • افیلیت مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • در سایت های پر بازدید، تبلیغات بنری داشته باشیم
  • ایمیل مارکتینگ
  • SMS  مارکتینگ
  • رپرتاژ آگهی
  • وایرال مارکتینگ

تبدیل بازدید کنندگان به مشتری با طراحی سایت  (روش موثر دیجیتال مارکتینگ) - گروه تبلیغاتی مثلث
تبدیل بازدید کنندگان به مشتری با طراحی سایت

 طراحی و توسعه یک سایت

منظور از طراحی یک سایت فقط طراحی کردن یک سایت معمولی نیست. منظور از یک سایت برای بازاریابی، سایتی است که دارای استاندارد های بالای طراحی باشد و امکان این را داشته باشد که یک بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند. در بازار کنونی، رقبا بسیار قوی و جدی فعالیت می کنند، دیگر امکان ندارد با یک سایت معمولی بتوانید با دیگران رقابت کنید. شما نیاز دارید که یک سایت قوی داشته باشید. هم چنین نیاز دارید رفتار کاربران خود را پیگیری کنید و نیاز های آن ها را برآورده کنید.

بازاریابی با استفاده از موتور های جستجو

 بازاریابی به وسیله موتور های جستجو به دو صورت انجام می شود:

مورد اول تبلیغات در موتور های جستجو است. مثلاً گوگل یکی از موفق ترین موتور های جست و جو است و با تبلیغ در گوگل می توانید به صورت روزانه افزایش بازدید داشته باشید. مورد دوم، سئو سایت است و به این شکل هست که شما با پیاده سازی یک سری اصول، می توانید سایت خود را در رده های بالای نتایج  موتور های جست و جو قرار دهید.


تولید محتوا بهتر با داشتن اطلاعات کامل از مشتریان - آژانس تبلیغاتی مثلث
تولید محتوا بهتر با داشتن اطلاعات کامل از مشتریان

بازاریابی محتوا

یکی دیگر از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا است. بازاریابی با استفاده از محتوا به جهت جذب کاربر از خود موتور های جستجو شکل می گیرد. در بازاریابی محتوا باید شناخت کافی از کاربران بدست آورد. با شناخت مخاطبان شما می توانید بفهمید که مخاطبان شما چه چیز هایی را نیاز دارند و چه موضوع هایی را پیگیری می کنند.

هر چقدر شما شناخت بهتری از مشتریان خود داشته باشید و اطلاعات کامل تری از آن ها در دست داشته باشید می توانید تولید محتوا را بهتر انجام دهید. ابتدا به شناسایی مشتریان می پردازید، سپس شروع به تعیین کردن استراتژی تولید محتوا برای جذب مشتری های بالقوه خود می کنید و بعد از تعیین کردن استراتژی خود، به نوشتن محتوا می پردازید.


بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ

 هدف از ساخت یک ویدیو رساندن پیام به شکل زیبا تر و تاثیر گذارتر است. زمانی که یک کاربر با تبلیغات کسب و کار شما، ارتباط نزدیکی برقرار کرد؛  قابلیت این را دارد که به مشتری ثابت شما تبدیل شود. ویدیو یکی از موثر ترین راه ها برای جذب کردن مخاطب هدف و درگیر کردن مخاطب با برند است.

روش ویدیو مارکتینگ، یکی از مهم ترین روش های مرسوم و موثر دیجیتال مارکتینگ است. ویدیو ابزاری است که نقش بسیار پر رنگی در امر تبلیغات دارد. به طور میانگین هر روزه تعداد چند میلیون تیزر تبلیغاتی در رسانه های مختلف نمایش داده می شود و تعداد بالایی از افراد در سر تا سر جهان این ویدیوهای تبلیغاتی را می بینند.

با استفاده از ویدیو ها می توان کاری کرد که یک پیام برای مدت های طولانی در ذهن مخاطب نقش ببندد و همچنین می شود حجم بسیار بالایی از اطلاعات را در یک مدت زمان بسیار کم، به بیننده ارائه داد؛ به گونه ای که مخاطب خسته نشود. در شرایط کنونی و بازاریابی ویدیویی یکی از مهم ترین ابزار ها در صنعت دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود، زیرا می توان با استفاده از آن، تعداد بالایی از افراد را به بازدید سایت راهنمایی کرد و با کسب و کار خود آشنا کرد.


همراه کردن مخاطب با فعالیت در شبکه های اجتماعی - گروه تبلیغاتی مثلث
همراه کردن مخاطب با فعالیت در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی (Social Marketing)

نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی در دنیای امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. امروزه بیشتر مردم  در شبکه های اجتماعی حضور دارند و بیشتر زمان خود را در آن می گذارنند. این امر موجب شده است این رسانه ی جدید، مورد استفاده کسب و کار ها قرار بگیرد. کسب و کار ها با حضور پر رنگ خود در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند که مخاطبان را با خود همراه کنند. روش بازاریابی در شبکه های اجتماعی از موثر ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال است. در این مدل از بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز دو روش مرسوم وجود دارد:

۱- افیلیت مارکتینگ

 2-اینفلوئنسر مارکتینگ

 افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) که به بازاریابی معرف نیز مشهور است به این طریق است که شما از پیج های پر بازدید و مشهور و افرادی که بلاگر هستند در خواست می کنید که شما را معرفی کنند.

 اینفلوئنسر مارکتینگ به این صورت است که ما افرادی را که با کسب و کار ما  متناسب باشند پیدا می کنیم. این افراد باید دنبال کننده های زیادی داشته باشند. از آن ها می خواهیم که کسب و کار ما را به شکل مستقیم یا غیر مستقیم معرفی کنند.


استفاده از تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید

 اگر کسب و کار شما به وسیله پر مخاطب ترین سایت ها به مردم و کاربران معرفی شود نتایج بسیار عالی به دنبال خواهد داشت. به همین جهت شما می توانید از تبلیغات بنری برای کسب و کار خود استفاده کنید. شرکت های متفاوتی در ایران، این نوع از تبلیغ را برای شما به بهترین شکل انجام می دهند.

شما امکان این را دارید که با ایجاد یک کمپین بنری، در این گونه از سایت ها به معرفی کسب و کار خود بپردازید و مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید. باید به این نکته توجه کنید که این نوع از تبلیغات بیشتر برای شما منجر به برندسازی خواهد شد و در دراز مدت و در صورت تکرار این تبلیغات، افزایش فروش را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت. تبلیغات بنری در حال حاضر برای معرفی کردن کمپین ها بیشتر به کار برده می شود.

برای دریافت حداکثر نتیجه از این مدل تبلیغات باید صفحه فرود یا لندینگ پیچ بسیار جذابی برای مخاطب خود طراحی کرد تا بتوان بازدید کننده را به مشتری تبدیل کرد. در این گونه از صفحات حتما با پیشنهاد دادن، باید بتوانیم ایمیل یا شماره تلفن همراه مخاطب را دریافت کنیم تا بعداً با ایمیل و پیامک با او ارتباط برقرار کنیم.

 از دیگر روش های تبلیغات بنری بسیار موفق این روز ها تبلیغات همسان است. در این مدل از تبلیغات یکی از بهترین مطالب سایت شما به عنوان پیشنهاد برای مطالعه در زیر بعضی از مطالب قرار می گیرد. این مطلب باید بسیار گیرا و جذاب باشد تا بتواند مخاطب شما را جذب کند. با هر بار کلیک مخاطب، مبلغی از شارژ شما کم خواهد شد.


استفاده از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبان - گروه تبلیغاتی مثلث
استفاده از ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ برای ارتباط با مخاطبان

ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ

یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ ایمیل مارکتینگ و SMS مارکتینگ است. همان گونه که در قسمت بالا بیان کردیم از روش های ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ برای برقراری ارتباط با افرادی که تازه با کسب و کار ما آشنا شده اند بهره می بریم.

قطعاً استفاده از این دو روش تبلیغاتی برای افرادی که با آنها آشنایی ندارند منتهی به شکست خواهد شد. از این دو ابزار باید برای برقراری ارتباط با کسانی استفاده کنید که شماره تلفن و ایمیل خود را با علاقه در اختیار شما قرار داده اند.


رپورتاژ آگهی

روش رپورتاژ آگهی یا به عبارتی رپورتاژ خبری، به ایجاد یک متن در ارتباط با کلمات کلیدی هدف و انتشار آن در سایت هایی که میزان بازدید بالایی دارند انجام می شود. به طور مثال به این توجه کنید که به صورت هم زمان ۱۰ تا از سایت های خبری پر بازدید ایران در مورد برند کسب و کار شما صحبت کنند و در متن خبر های خود به سایت شما لینک بدهند.

در نتیجه سیل عظیمی از مخاطبان این سایت ها به سمت سایت شما هجوم می آورند. این کار بر روی فرآیند سئوی سایت کسب و کار شما بسیار تاثیر مثبتی خواهد داشت. یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین روش از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ، استفاده کردن از رپورتاژ خبری است.


پیدا کردن روشی برای وایرال شدن برند و تبلیغات - گروه تبلیغاتی مثلث
پیدا کردن روشی برای وایرال شدن برند و تبلیغات

وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) یکی از موثر ترین قسمت های تبلیغات دیجیتال است. درحوزه بازاریابی دیجیتال همیشه یک اصل وجود دارد که اگر راه و روشی پیدا کردید که باعث شود برند شما و تبلیغات شما وایرال شود، دیگر ابزار ها را کنار بگذارید و تنها بر روی وایرال مارکتینگ تمرکز داشته باشید.

ولی پیدا کردن یک ایده که بتواند وایرال شود اصلاً کار آسانی نیست. تبلیغ های وایرال به صورت سریع بین افراد در سر تا سر شبکه جهانی اینترنت دست به دست می شود.  شما ممکن است چندین بار شاهد این مدل از پست ها در شبکه هایی مانند اینستاگرام بوده باشید.


صحبت نهایی

در این مطلب بسترهای بازاریابی دیجیتال را بررسی کردیم. در این جا بیان شد که چه طور می توانید از این نوع ابزار ها  برای بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. در صورتی که تخصص کافی در این حوزه ندارید بهتر است از افراد مجرب در این حوزه استفاده کنید. امروزه برندهای بسیار بزرگ در سراسر جهان از استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای رشد و توسعه کسب و کار و برند خود استفاده می کنند و به نتایج شگفت انگیزی رسیده اند.

مطالب مرتبط:

۷ Digital Marketing Strategies for Your Campaign

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ