Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / تولید محتوا / تولید محتوای تصویری (Visual Content Production)


تولید محتوای تصویری چیست؟


امروزه تبلیغات در فضای حقیقی به تنهایی نمی ‌تواند تضمین ‌کننده موفقیت یک برند یا کسب ‌و کار باشد. بلکه باید از ظرفیت موجود در فضای مجازی نیز استفاده شود؛ به ‌عنوان مثال می ‌توان به طراحی وب سایت های اینترنتی و یا ایجاد صفحه در انواع شبکه های اجتماعی اشاره کرد. برای جذب مخاطب در فضای مجازی داشتن محتوای تبلیغاتی مناسب و با کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. تولید محتوا به اشکال مختلف انجام می ‌شود که از جمله آنها می توان به تولید محتوای تصویری، صوتی و متنی اشاره کرد. انواع روش های تولید محتوای تصویری و مزایای آن در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته ‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.


تولید محتوای تصویری


روش های مختلفی برای تبلیغ یک کسب ‌و کار در فضای مجازی وجود دارد که از جمله آنها می توان به طراحی وب سایت های اینترنتی یا صفحات شبکه های اجتماعی اشاره کرد. تبلیغ در فضای واقعی (از قبیل بیلبورد، بروشور و …) نمی تواند به تنهایی موجب شناخت یک برند یا کسب و کار در بین عامه مردم شود. از این رو انجام تبلیغ در فضای مجازی ضرورت می یابد. صرف ‌نظر از نوع روش انتخابی برای تبلیغ، باید تولید محتوای مناسب، استاندارد و با کیفیت باید در دستور کار قرار گیرد.

محتوا همان اطلاعاتی است که در اختیار مخاطب قرار گرفته و او را به سمت برند یا کسب ‌و کار مورد نظر هدایت می ‌کند. کلمات به ‌تنهایی برای ارتباط گیری با مخاطب کافی نیستند و نمی توان تنها بر محتواهای متنی تکیه کرد. بلکه باید از صوت و تصویر نیز در تولید محتوا استفاده شود (تولید محتوای تصویری). امروزه در زمینه بازاریابی دیجیتال عبارتی پرکاربرد تحت عنوان «تولید محتوا تصویری» شکل ‌گرفته و رواج یافته است. این نوع محتوا در اشکال مختلف در معرض دید مخاطب قرار می ‌گیرد؛ به عنوان مثال می ‌توان به عکس، ویدئو، اسلایدر، لوگو و اینفوگرافیک اشاره کرد.


تاثیر بیشتر تصویر نسبت به متن - مجموعه تبلیغاتی مثلث
تاثیر بیشتر تصویر نسبت به متن

دلیل اهمیت تولید محتوای تصویری


با نگاهی به رسانه ‌های اغلب کسب ‌و کارها و برندهای بزرگ و معتبر می ‌توان به این نکته دست یافت که تمامی آنها نگاه ویژه ای به تولید محتوای تصویری داشته و دارند. آمارها و ارقام حاصل از بررسی ‌های صورت ‌گرفته نیز مهر تأییدی بر این ‌موضوع است. طبق آمارهای به ‌دست آمده ۶۰ درصد کاربران، تمایل بیشتری برای مشاهده وب ‌سایت های دارای تصویر در مقایسه با سایر وب ‌سایت ها دارند. از طرفی میزان تاثیرگذاری یک تصویر بر مخاطب بیشتر از متن است. به نحوی که ۹۰ درصد اطلاعات انتقالی به مغز از طریق دیدن صورت می ‌گیرد.

سرعت پردازش تصویر در مغز نیز بسیار کوتاه و حدود ۱۳ میلی ثانیه و گاهی کمتر است. به عبارتی درک تصاویر بلافاصله پس از رویت انجام می شود. اما این موضوع برای متن یا نوشته صدق نمی کند. سایر نکات که بازاریابان دیجیتال را بیشتر به سمت استفاده از تولید محتواهایی تصویری در تدوین استراتژی تولید محتوا سوق می ‌دهد عبارتند از:

  • آمار بالای اشتراک ‌گذاری محتوای تصویری در مقایسه با متنی در شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب
  • لایک و اشتراک گذاری سه ‌برابری اینفوگرافیک (یکی از انواع محتواهای تصویری) در فضای مجازی
  • اشتراک ‌گذاری دو برابری مقالات دارای تصویر در مقایسه با مقالات بدون تصویر
  • لایک دو برابری محتواهای تصویری در مقایسه با متنی در فضای مجازی

انواع روش های تولید محتوا تصویری


بسیاری از افراد تولید محتوای تصویری را تنها به شکل عکس می ‌شناسند. این در حالی است که فرمت ‌های مختلفی برای تولید محتواهای این چنینی وجود دارد که متداول ترین آنها عبارتند از:


فروش بیشتر خدمات و محصولات یک برند با عکاسی تبلیغاتی - مجموعه تبلیغاتی مثلث
فروش بیشتر خدمات و محصولات یک برند با عکاسی تبلیغاتی

  • عکس

  • متداول ترین شکل تولید محتوای تصویری با فرمت عکس انجام می ‌شود. در این حالت عکس با متن مناسب همراه شده و مخاطب را بیش ‌از پیش به سوی کسب ‌و کار یا برند جذب می ‌کند. در رابطه با این موضوع باید از تصاویر اورجینال، با کیفیت و مرتبط استفاده شود. همچنین بهینه سازی اندازه عکس برای افزایش سرعت بارگذاری نیز حائز اهمیت است.

    تاثیر گذاری این روش به حدی بالا ارزیابی می ‌شود که امروزه بسیاری از کسب ‌و کارها بخشی از منابع مالی تبلیغاتی خود را به انجام عکاسی از خدمات یا محصولات خود اختصاص می دهند. عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های اصلی و مهم عکاسی صنعتی است که در آن محصولات یا خدمات یک برند با هدف فروش بیشتر به تصویر کشیده می شوند. عکاسی از محصول، غذا، ساختمان، فضا، سبک زندگی، سفر، مد و فشن و … از جمله انواع عکاسی تبلیغاتی به شمار می ‌روند.


  • عکاسی تبلیغاتی

  • عناصر اساسی عکاسی تبلیغاتی این است که روحیه، احساس یا حس را که یک محصول می تواند در بیننده ایجاد کند، به تصویر بکشد. عکاسان تبلیغاتی دغدغه فروش یا جذب غرایز درون بیننده را دارند که نیاز به خرید ایجاد می کند. این که آیا عکس به گونه ای طراحی شده است که زیبا یا شیک به نظر برسد، تأثیر در ایجاد انگیزه برای خرید است. عکاسی تبلیغاتی شامل گرفتن عکس از محصولات یا خدمات است که این عکس ها نه تنها باید دارای کیفیت بسیار بالا و جذاب باشند، بلکه باید جالب و چشم نواز نیز باشند.

    آنها باید توجه مصرف کنندگان را به تبلیغات جلب کنند و مصرف کنندگان را به خرید محصول یا خدمات  سوق دهند. برای اینکه بتوان ایده خوبی در مورد نحوه عکاسی تبلیغاتی از محصولات یا خدمات بدست آورد، ابتدا باید متوجه آن شد که به چه نوع عکس هایی نیاز هست.برای این کار، معمولا قبل از شروع تصویر برداری باید مخاطبان هدف را مورد بررسی قرار دهیم در این بررسی باید سبک عکاسی مورد پسن مخاطب و همینطور پیامی که توسط عکس تبلیغاتی انتقال پیدا می کند باید برای عکاس کاملا واضح باشد.


    نشان دادن روند ساخت محصول توسط کارگران توسط عکاسی صنعتی _ گروه تبلیغاتی مثلث
    نشان دادن روند ساخت محصول توسط کارگران توسط عکاسی صنعتی

  • عکاسی صنعتی

  • عکاسی صنعتی که از محصولات، ماشین آلات، تجهیزات، روند اجرای کار و کارکنان انجام می شود جزئیاز تولید محتوای تصویری است که سپس از این عکس های صنعتی در مستند سازیی فعالیت شرکت، وب سایت ها و کانال های بازاریابی مانند مجلات، بروشورها، تبلیغات و پست های رسانه های اجتماعی استفاده می شود. عکاسی صنعتی در صنایع مختلف از جمله ساختمان، معدن، تولید انرژی و حمل و نقل و … رایج است.

    اغلب عکاسی صنعتی نشان می دهد که مردم در حال ساختن و درست کردن محصولات آن صنایع هستند و هدف این است که روند تولید و اجرایی که توسط کارمندان و کارگران انجام می شود را ثبت کنند. هر شرکت بزرگ صنعتی به عکس هایی از بخش های مختلف صنعت خود نیاز دارد و با پیشرفت تکنولوژی و اتوماسیون، نیاز به این تصاویر افزایش می یابد.

    عکاسی صنعتی از آن جهت حائز اهمیت است که فناوری، نوآوری و سخت کوشی را پشت سر می گذارد که در پشت انواع فرآیندهای صنعتی قرار دارد. اکثر مردم از فعالیت هایی که در صنایع ذکر شده که در پشت صحنه اتفاق می افتد آگاه نیستند و عکاسی صنعتی می توانند آنها را بطور منحصر به فرد و جالب نشان دهند.


  • گیف

  • نوع دیگری از تولید محتوا تصویری به ‌صورت گیف انجام می شود. گیف یک فرمت برای عکس های کم حجم، متحرک و بدون صدا است که در آن فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت انجام می شود. مخاطبان احساس خوبی نسبت ‌به فرمت های این ‌چنینی داشته و بهتر با آن ارتباط می ‌گیرند. تصاویر دارای فرمت گیف اغلب در بنرهای تبلیغاتی به کار گرفته می ‌شوند. زیرا عکس های متحرک در سایت ها و شبکه ‌های اجتماعی طرفداران بسیاری دارند. مزایای عنوان شده برای گیف عبارتند از:

    • جذابیت بیشتر برای مخاطب  
    • حجم کم نسبت ‌به سایر فرمت ها
    • بارگذاری سریع و بدون از دست دادن کیفیت
    • انتقال بهتر پیام به مخاطب خصوصاً در مطالب آموزشی
    • سازگار با انواع شبکه های اجتماعی، سایت ‌ها و مرورگرها
    اعتبار بخشی به کسب و کار  و انتقال راحت پیام با محتوای تصویری - مجموعه تبلیغاتی مثلث
    اعتبار بخشی به کسب و کار و انتقال راحت پیام با محتوای تصویری

  • ویدیو

  • ویدیو یکی از پرقدرت ترین روش ‌های تولید محتوای تصویری در جذب و درگیر کردن مخاطب است. به همین دلیل بسیاری از کسب ‌و کارها به ‌دنبال تولید ویدیوهای تبلیغاتی مناسب هستند. مهم ‌ترین مزیت تولید محتوا به این روش، اعتبار بخشی به کسب و کار، انتقال راحت ‌تر و سریع ‌تر پیام و افزایش مشتری است. ایجاد زمینه معرفی کامل محصولات یا خدمات برای مخاطب را نیز می ‌توان به مزایای تولید محتوای ویدیویی اضافه کرد. از طرفی این کار به صورت اختصاصی برای یک کسب ‌و کار انجام شده و اورجینال است. در نتیجه امکان کپی کردن آن توسط رقبا کاهش می ‌یابد. تولید محتوای ویدیویی به اشکال مختلف امکان ‌پذیر است که از جمله آنها می ‌توان به ویدیو تبلیغاتی یا تیزر تبلیغاتی اشاره کرد. دیگر اشکال تولید اینگونه محتواها عبارتند از:

    • ویدیو بررسی محصول یا خدمات (دمو)
    • مستند تبلیغاتی یا مستند صنعتی  
    • ویدیو معرفی شرکت
    • ویدیو آموزشی
    • ویدیوی وبلاگ
    • ویدیو مصاحبه
    • وبینار

    داشتن ویدئوهای هدفمند (مستند تبلیغاتی) برای مخاطبان، یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که باعث افزایش فروش می شود.تولید محتوا تصویری -آژانس تبلیغاتی مثلث

  • مستند صنعتی (مستند تبلیغاتی)

  • در مستند صنعتی، تولید ویدئو کوتاه  برای کارخانه های صنعتی و تولیدی اهمیت روز افزونی پیدا کرده است زیرا اینترنت به مهمترین وسیله ارتباطی و انتشار اطلاعات تبدیل شده است. توضیح فرآیندهای تولید تنها با کلمات بسیار دشوار است، داشتن ویدئوهای هدفمند (مستند تبلیغاتی) برای مخاطبان، یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که باعث افزایش فروش می شود.

    خریداران وقتی از طریق مستند صنعتی محصول، برند تجاری یا خدمات صنعتی را مشاهده می کنند اطلاعات جامعی راجب آن محصول و یا صنعت کسب می کنند که می تواند در مسیر انتخاب و خرید محصول یا خدمات به آن ها کمک کند.

    خریداران صنعتی هنگام جستجو برای یک محصول خاص، مانند سایر مصرف کنندگان از فیلم ها استفاده می کنند. یک شرکت یا صنعت می تواند دقیقاً نحوه عملکرد یک محصول و یا تولید آن را نشان دهد که این ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک صفحه محصول یک بعدی در وب سایت دارد و مخاطبان اطلاعاتی هم از مراحل مختلف محصولات و خدمات یک صنعت پیدا می کنند.


  • تیزر تبلیغاتی

  • تبلیغات ویدیویی به عنوان یک عنصر کلیدی در اطلاع رسانی، ترغیب و یادآوری مشتریان در مورد محصولات، برند های تجاری و شرکت ها شناخته شده است. تبلیغات جذاب و استفاده از رسانه های مناسب برای انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطب موثر است. مشتریان بازار هدف می توانند در تیزر تبلیغاتی مرحله معرفی یا چرخه تولید  محصول را با سرعت بالایی ببینند.در میان انواع تبلیغات (رسانه ای، محیطی، چاپی و …)، تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون هنوز زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای هستند که بیشترین و بهترین تأثیر را بر مخاطب می گذارد.

    تکنیک تیزر تبلیغاتی برای ارائه تبلیغات در تلویزیون، رادیو، رسانه های محیطی و چه در چاپ  به رفتاری گفته می شود که با نشان ندادن چیزی به طور کامل یا نگفتن کامل چیزی، باعث ایجاد حس کنجکاوی در طرف مقابل می شود. به عنوان مثال، در تصویری که پخش می شود، نمی دانید با چه برند یا شرکتی سر و کار دارید. پیامی در حال انتقال است اما نمی دانید هدف چیست.

    جلب کردن سریع توجه رهگذران توسط پوستر تبلیغاتی - آژانس دیجیتال مارکتینگ
    جلب کردن سریع توجه رهگذران توسط پوستر تبلیغاتی

  • پوستر تبلیغاتی

  • پوستر تبلیغاتی، اعلامیه کاغذ چاپی یا آگهی که به صورت عمومی نمایش داده می شود است که یکی از روش های تولید محتوای تصویری به شمار می رود. چه برای تبلیغ یک محصول، یک رویداد یا یک احساس (مانند میهن پرستی)، یک پوستر باید فوراً توجه رهگذر را به خود جلب کند. اصطلاح پوستر برای نشان دادن یک صفحه کاغذ چاپ شده برای نمایش یک اثر هنری استفاده می شود.

    چاپ پوستر با ابعاد بزرگ یک ابزار بازاریابی دائمی است که توسط مشاغل در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پوسترهای چاپ شده به دلیل اندازه و تنوع زیاد برای ارتقاء آگاهی از نام تجاری عالی هستند. از سوی دیگر، پوسترهای فضای باز نیاز به اندازه بسیار بزرگتر دارند تا برای رهگذران قابل مشاهده باشد.

    پوسترهای تبلیغاتی می توانند به خریداران جدید، محصولات و خدمات جدید شرکت شما را تبلیغ کنند. این یک راه هوشمندانه برای جلب توجه بیشتر به نام تجاری شرکت شما است. پوسترها بسیار مفید هستند زیرا می توان آنها را در مکان های مختلف قرار داد. به عنوان مثال  آنها را در نمایشگاه های تجاری، کنفراس ها، لابی های دفتر، محوطه دانشگاه، رویدادهای ورزشی، فروشگاه ها یا هر مکان دیگری که ممکن است مشتریان بالقوه در آن جمع شوند نصب کرد. این یک راه عالی برای افزایش اثربخشی کمپین بازاریابی است.

    پوستر تبلیغاتی با استفاده از طراحی های گرافیکی مسحور کننده و یک استراتژی قوی، روش جدید و پیشرفته ای برای برندسازی شرکت خود بیابند. همیشه پوسترهایی چاپ کنید که به طور حرفه ای برند شرکت را نشان می دهد. در مجموع، بهترین راه برای اطمینان از موفقیت کمپین پوستر شما طراحی مداوم پوسترهای جذاب، انجام تحقیقات بازار و پیگیری نتایج است.

    تفهیم  اطلاعات برای مخطبان از طریق اینفوگرافیک - آژانس تبلیغاتی مثلث
    تفهیم اطلاعات برای مخطبان از طریق اینفوگرافیک

  • اینفوگرافیک

  • یکی از روش های تولید محتوا تصویری اینفوگرافیک است که شامل تصویر اورجینالی است که به کمک مطلب کوتاه، عکس های جذاب، آیکون، نمودار و طرح های گرافیکی طراحی می شود. هدف از تهیه اینگونه تصاویر، ساده سازی و تفهیم اطلاعات برای مخاطب است. این نوع از محتواهای تصویری بیشتر در شرایط ارائه اطلاعات آماری به مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای بسیاری برای اینفوگرافیک عنوان شده ‌که ازجمله آنها می ‌توان به افزایش سرعت انتقال اطلاعات به مخاطب و گنجاندن حجم بالایی از اطلاعات در فضای کم اشاره کرد. پوستر تبلیغاتی نیز معمولا به این روش تهیه و در اختیار انواع کسب ‌و کارها قرار می ‌گیرد.


    سخن پایانی


    ما در این مطلب به بررسی یکی از پرکاربردترین انواع محتوای تبلیغاتی تحت عنوان تولید محتوا تصویری پرداختیم. طبق آمارهای به دست آمده محتواهای تصویری در مقایسه با متنی و صوتی اثرگذاری بالاتری روی مخاطب دارد. دلیل استفاده گسترده برندها و کسب و کارهای مختلف از محتواهای تصویری نیز به همین موضوع باز می گردد. محتوای تصویری تنها در به کارگیری عکس نوشته یا عکس اسلایدی خلاصه نمی شود؛ بلکه می توان از اشکال دیگر آن از قبیل گیف (تصویر متحرک)، اینفوگرافیک و ویدیو نیز استفاده کرد.


    مطالب مرتبط:

    How to Create Visual Content That’s Worth a Thousand Shares

    مشاهده نظرها +
    بستن نظرها -

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    جدیدترین مطالب وبلاگ
    ۸:۰۰ ق.ظ

    تفاوت بازاریابی و فروش

    blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

    تفاوت بازاریابی و فروش

    blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
    ۸:۰۰ ق.ظ
    ۸:۰۰ ق.ظ

    برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

    blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

    برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

    blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
    ۸:۰۰ ق.ظ
    ۸:۰۰ ق.ظ

    تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

    blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

    تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

    blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
    ۸:۰۰ ق.ظ
    ۸:۰۰ ق.ظ

    اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

    blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

    اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

    blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
    ۸:۰۰ ق.ظ
    ۸:۰۰ ق.ظ

    مراحل برند سازی (Branding Stages)

    blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

    مراحل برند سازی (Branding Stages)

    blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
    ۸:۰۰ ق.ظ