Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / برندسازی در معماری (Branding In Architecture)


اهمیت برندسازی در معماری چیست؟


برندسازی (برندینگ) یکی از اصول مهم در موفقیت هر کسب و کار است؛ اما حوزه فعالیت کسب و کار مورد نظر می تواند تاثیر زیادی روی نحوه برند سازی برای آن موسسه یا سازمان داشته باشد. جالب است بدانید که در دنیای امروز که دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی بسیار محبوب شده است، اهمیت برندسازی بیشتر از قبل شده است. تعداد افرادی که در حوزه معماری مشغول به کار هستند حدود ده درصد رشد داشته است این در حالی است که کل جمعیت به طور متوسط تنها ۸ درصد رشد داشته است. تخمین زده می شود که در سراسر دنیا حدود ۳ تا ۴ میلیون معمار وجود داشته باشد. به همین دلیل برندسازی می تواند بخش مهمی از استراتژی سازمان ها و موسسه های فعال در حوزه معماری باشد. اگر تاکنون هیچ برندسازی برای شرکت خود نداشته اید، این موضوع ممکن است به کسب و کار شما ضربه بزند. در این مطالب سعی داریم تا درباره برندسازی در معماری (برندینگ در معماری) و میزان اهمیتی که دارد، صحبت کرده و نکاتی را در این باب بیان کنیم.

برندینگ شخصی یا پرسونال برندینگ نیز شهرت دارد، به تصویری از شما و برندتان گفته می شود که در ذهن افراد نقش بسته است -مجموعه تبلیغاتی مثلث

علت اهمیت بالای برندینگ شخصی برای معماران چیست؟

تفاوتی ندارد که زمینه فعالیت یا میزان بزرگی هر شرکت چه اندازه است، برندینگ برای یک کسب و کار جایگاه ویژه ای دارد. در واقع تفاوتی ندارد که شما صاحب یک شرکت تازه تاسیس معماری یا صاحب یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ باشید، در هر صورت برندسازی می تواند کمک بزرگی به موفقیت کسب و کار شما در بازار باشد. با توجه به این که امروزه شاهد افزایش بازاریابی مجازی و تبلیغات در فضای مجازی و استقبال زیاد از محتواهای بصری هستیم، طراحی یک برند شاخص می تواند نقش بسزایی در فعالیت مشاغل مختلف داشته باشد.

برندینگ شخصی که با نام پرسونال برندینگ نیز شهرت دارد، به تصویری از شما و برندتان گفته می شود که در ذهن افراد نقش بسته است. ساخت برند شخصی باعث می شود تصویری از مهارت ها، شخصیت، رفتار و میزان تجربه شما در ذهن مخاطبان شکل گیرد. درواقع از طریق برندسازی (برندینگ) شخصی می توان داستان موفقیت و راه اندازی کسب و کارتان را برای مشتریان خود بازگو کنید. بدیهی است که هر چه در ارائه داستان قوی تر عمل کنید، مراجعه مخاطبان به شما بیشتر خواهد بود.

برندینگ در صنعت و معماری در دو بخش تعریف می شود. بخش اول برندسازی فردی و بخش دوم برندسازی سازمانی است -گروه تبلیغاتی مثلث

برندسازی در صنعت و معماری چگونه است؟

برندینگ در معماری (برندسازی در معماری) در دو بخش تعریف می شود. بخش اول برندسازی فردی و بخش دوم برندسازی سازمانی است.

 ساخت برند شخصی (برند فردی) به ایجاد تصویر شما در ذهن مخاطب کمک می کند. نام و نام خانوادگی فرد در ایجاد برندسازی فردی اهمیت بالایی دارد. در بسیاری از موارد افراد از تخلص یا nick name بهره می برند. در صورت ساخت برند شخصی توصیه می شود لوگو، رنگ، شعار، ست اداری و… طراحی شود. علاوه بر آن توصیه می شود در بیزینس کارت مربوطه تصویر معمار روی کارت قرار گیرد علاوه بر آن بهتر است روی ست اداری که شامل سربرگ و پاکت و …است نیز از تصویر معمار استفاده شود. بهتر است برای ساخت برندسازی شخصی از یک تصویر در جاهای مختلف استفاده نکنید.

در بخش دوم که مربوط به برندسازی سازمانی (برندینگ) است، نام سازمان مربوطه در ایجاد برند موثر است. به طور کلی و از نگاه آماری اسامی که حروف الف یا سین جزئی از حروف آن ها باشد، دارای ماندگاری بیشتری نسبت به سایر حروف و اسامی در ذهن مخاطب هستند. علاوه بر آن گفته می شود که هر چه نام مربوطه مجهول تر به نظر برسد، برای مخاطبین هدف، جذاب تر خواهد بود. برای مثال نام توحید یا مکس قطعا هر کدام روی بازار هدف تاثیر گذار خواهند بود. یک اصل مهم در انتخاب برندسازی سازمانی انتخاب نام برند بر اساس مخاطبان و بازار هدف است. این بخش نیز مانند برندسازی شخصی به طراحی رنگ، شعار، لوگو، تایپوگرافی فارسی و انگلیسی و… نیاز دارد. علاوه بر آن داشتن ست اداری شامل پاکت و سربرگ نیز برای ایجاد برند سازمانی ضروری است.

چگونه برای معماران برندینگ (برندسازی در معماری ) انجام می شود؟

  • سازمان فروش

بهتر است برای موفقیت در حوزه معماری یک سازمان فروش خوب داشته باشید. با کمک این سازمان فروش حرفه ای می توانید عملیات های اجرایی را با کمک تیم خود ایجاد کنید. استاندارد سازی فرآیندهای کاری در این بخش بسیار مهم است. شرح وظایف، داشتن چارت سازمانی، مستندات و… می تواند در ایجاد یک تیم منسجم به شما کمک کند. این تیم منسجم حتی در غیاب شما نیز به صورت پویا به کار خود مشغول خواهد بود. دکوراسیون دفتر در این بخش از دیگر موارد بسیار مهم است که نباید فراموش کنید.

 معماران باید زمینه کاری را مشخص و در ان تمرکز کنند برای برند معماری شما مناسب تر باشد. -گروه تبلیغاتی مثلث
  • بازار هدف

در قدیم معماران تمامی فعالیت ها نظیر طراحی و اجرا را در تمامی حوزه های کسب و کار انجام می دادند؛ اما امروزه این چنین نیست و توصیه می شودبرای برندسازی در معماری، یک زمینه کاری را مشخص و با تمرکز زیاد در آن حوزه فعالیت کنید. این گونه فعالیت می تواند برای برند معماری شما مناسب تر باشد. برای مثال کلینیک های زیبایی یا فروشگاه های بزرگ پوشاک را می توان نام برد.

در گام بعدی برندسازی در معماری، باید از اطلاعات بازار هدف خود یک بانک تهیه کنید. برای مثال می توان با انجمن کلینیک های زیبایی تماس گرفته و تقاضا کنید بانک اطلاعاتی خاصی را در اختیار شما قرار دهند.

در گام بعدی که گام سوم به شمار می آید، دریافت اطلاعات مفید از مشتریان هدف به ویژه شماره موبایل آن ها اهمیت بسیاری زیادی دارد. برای مثال در صورتی که می خواهید با صاحبان پروژه های مختلف ارتباط موثری برقرار کنید، سایت پرشین سازه یک انتخاب مناسب است. پرشین سازه دارای بیش از سه هزار ساختمان به صورت نیمه کاره در کل کشور است که می تواند منبع خوبی برای شناسایی وضعیت حال حاضر پروژه های ساختمانی باشد. در صورتی که به دنبال سطح بالاتری هستید، انتخاب انجمن انبوه سازان هم می تواند انتخاب مناسبی باشد. برای برقراری ارتباط با مشتریان هدف می توانید پیامک انگیزشی یا ارسال نامه یا آموزشی ادواری را انتخاب کنید.

  • سایر موارد

جزئیات مهم را فراموش نکنید. منظور چیست؟ بهتر است یک برند معماری، به جزئیاتی مانند حضور شکلات روی میز، درجه حرارت مناسب فضا، لیوان و آب معدنی، موزیک مناسب برای دفتر و مواردی از این قبیل توجه داشته باشد. حتی بهتر است روی مبلمان درج برند خود را انجام دهید تا مهمانان به راحتی با برند شما ارتباط برقرار کنند. مهمانان با دیدن این جزئیات لذت برده و به شما و برندتان اعتماد بیشتری می کنند.

در تبلیغات به مشتری خود اطلاعات مفید ارائه کنید زیرا آموزش به مشتری یکی از مهم ترین روش  بازاریابی به حساب می آید -آژانس تبلیغاتی مثلث

اهمیت تبلیغات در برندسازی معماری

سال ها پیش ال ریس کتابی تحت عنوان سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی تالیف و چاپ کرد. امروزه شاهد این واقعیت هستیم که تبلیغات به آسانی باعث جلب توجه و در نهایت جذب مشتری هدف نمی شود. هدف هر رسانه بسیار مهم است. برای مثال استفاده از بیلبورد باعث جذب مشتری نمی شود اما برای برندسازی بسیار خوب عمل می کند.

قبل از هر چیز سعی کنید، برای هر ماه خود بودجه تبلیغاتی خاصی را پیش بینی کنید. بهتر است تبلیغات به صورت موازی هم در دنیای مجازی و هم در دنیای واقعی وجود داشته باشد. راه اندازی وبسایت، حضور فعال در شبکه های اجتماعی مطرح مانند پینترست و اینستاگرام می تواند بسیار مهم باشد. ثبت آدرس در ویز، گوگل مپ، ۱۱۸ و مواردی از این قبیل نیز می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. همواره به خاطر داشته باشید که کدام شبکه اجتماعی تاثیر بیشتری روی کدام بازار هدف دارد؟ برای مثال اگر نیاز دارید در عراق یا به طور کلی اقلیم عرب پرور پروژه بگیرید، بهتر است فعالیت خود را در سایت، شبکه اجتماعی و فیس بوک به زبان عربی انجام دهید.

علاوه بر موارد گفته شده مشارکت در گردهمایی های مربوط به بازار هدف مانند کنفرانس ها، کنگره ها و همایش ها برای برندسازی در معماری بسیار مهم است. داشتن یک نمایشگاه در گردهمایی هایی مانند کنفرانس های علمی می تواند تاثیرات شگفت انگیزی به همراه داشته باشد. اهمیت این گونه فعالیت ها زمانی مشخص می شود که ۱۵ دقیقه در این نوع گردهمایی ها زمان سخنرانی داشته باشید. البته توجه به جزئیات نیز در یک همایش می تواند تاثیر پنهان اما زیادی داشته باشد. برای مثال ظاهر فرد ارائه دهنده سخنرانی می تواند تاثیر بسزایی روی مخاطب داشته باشد. در یک تجربه جالب شخصی، فردی حاضر نشد پروژه ۷ طبقه خود را که مربوط به دکوراسیون زیبایی بود به یک معمار بسپارد؛ زیرا معتقد بود دکوراتوری که خوش پوش نباشد نمی تواند دکور خوبی را تحویل دهد.

در گامی دیگر شما می توانید خودتان دست به کار شده و برای بازار هدف خود یک همایش بزرگ تدارک ببینید. البته نوع برنامه ریزی شما برای جذب بازار هدف با میزان تاثیر این روش ارتباط مستقیم دارد. قدرت سخنرانی فرد در سالن های همایش صدا و سیما مقابل ۷۵۰ نفر این موضوع را برای مخاطب به اثبات می رساند که شما می توانید به راحتی توجه مخاطب هدف را جلب کنید. البته بهتر است هنگام سخنرانی راجع به خودتان سخنی نگویید. برای مثال بهتر است راجع به نقش دکوراسیون زیبا برای جلب توجه و افزایش مشتریان یک مرکز زیبایی سخنرانی داشته باشید. در واقع در تبلیغات می بایست به مشتری خود اطلاعات مفید ارائه کنید زیرا آموزش و آگاه کردن مشتری یکی از مهم ترین و بهترین روش های حال حاضر بازاریابی به حساب می آید.

مطالب مرتبط :

What is Brand Architecture and How Does it Impact Your Business?

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ