Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / محاسبه ارزش برند (Calculate Brand Value)

با روش های محاسبه ارزش پیشنهادی برند آشنا شوید

سازمان استاندارد بین المللی یا ISO سندی منتشر کرده به عنوان ISO 10666 که فرآیند ارزش گذاری منظم برند است. این استاندارد Monetary Brand Valuation نام دارد که در سال ۲۰۱۰ تصویب شده است. این استاندارد، خط مشی بسیاری از شرکت های بزرگ امروزی، از جمله Brand Equity ،Finance World و Interbrand Ten شده است. استاندارد ایزو ۱۰۶۶۷ نوعی استاندارد متا می باشد که علاوه بر نوع فعالیت های مورد نیاز، راجب اصول اولیه مورد نیاز برای ارزیابی برند نیز می پردازد. آنچه که استاندارد را برای ارزیابی بهتر برندها مناسب کرده است، خلاصه ای از بهترین روش های موجود می باشد که در آن قرار گرفته اند. البته جزئیات روش ها و مراحل ارزیابی برند، در این استاندارد ذکر نشده اند.

طبق استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸، برای ارزیابی بهتر هر برند، سه مرحله وجود دارد که عبارتند از: تحلیل قانونی، تحلیل رفتاری و تحلیل مالی. از آن جایی که برند یک مفهوم ذهنی است، اندازه گیری آن نیز سخت است. این استاندارد و مراحل سه گانه آن، سعی در قابل مشاهده کردن مفهوم برند دارند.

تحلیل های قانونی

تحلیل قانونی، به روشی گفته می شود که در آن خطی مرزی میان نشان های تجاری، برندها و دارایی های نا پیدا کشیده می شود که در ماهیت برند نیز نقش دارند. پس از آن، به معرفی هر یک از آن ها به عنوان ماهیت های مستقل می پردازد. طی اولین مرحله در تحلیل قانونی ارزیاب برند در تعریف برند مورد نظر دارایی های نامشهود و حقوق مالکیت معنوی را مشخص می کند. در مرحله بعد، شناسایی حقوق قاونی برند صورت می گیرد که طی این مرحله، تمامی حقوق قانونی برند باید مشخص شوند. از جمله دیگر مواردی که باید مشخص شوند، مالک قانونی هر حق قانونی و پارامترهای موثر بر رشد یا سقوط برند هستند.

ارزش گذاری برند _ تحلیل رفتار،معمولا مربوط به درک مفهوم و ارائه نظریه پیرامون رفتارهای مشتریان می باشند - مجموعه تبلیغاتی مثلث

تحلیل های رفتاری

تحلیل هایی که براساس رفتار هستند، معمولا مربوط به درک مفهوم و ارائه نظریه پیرامون رفتارهای مشتریان می باشند. این تحلیل ها باید به شکلی اختصاصی در حوزه های جغرافیایی، محصول و دسته بندی های مشتریان صورت بگیرند. برای این که بتوانیم روش های تحلیل رفتاری را بهتر پیاده سازی کنیم، نیاز به دانش کافی در ابعاد بازار و روندهای آن داریم. علاوه بر این، تاثیر برند در تصمیم گیری مشتریان برای خرید را هم باید ارزیابی کنیم. همچنین تمایل همه ی گروه های ذی نفع به سمت برند نیز اهمیت بسیاری دارد.

در آخر، مزایای مالی که توسط برند گفته شده در بالا که بر روی کسب و کار قرار می گیرد نیز باید تحلیل شوند. طی این فرآیند، چرایی انتخاب یک برند توسط خریدار، در میان سایر برندهای رقیب، توسط ارزیاب تحلیل می شود. همچنین، مفهوم قدرت برند که شامل سهم فروش آتی، درآمد و ریسک های مرتبط با برند هستند نیز، باید بررسی شوند.

تحلیل های مالی

این روش، پرکاربرد ترین روش ارزش گذاری برند می باشد و دارای چهار رویکرد است که عبارتند از: هزینه، بازار، درآمد و فرمول رویکرد. یک روش پنجم تحت عنوان شرایط ویژه نیز وجود دارد که گاهاً ارزیاب ها از آن استفاده می کنند. این روش بیان می کند که گاهی اوقات، ارزش گذاری برند با شرایطی مرتبط است که الزاما توضیح آن ها بوسیله ارزیابی های داخلی و خارجی ممکن نیست.

چگونه برند را براساس هزینه ها ارزش گذاری کنیم؟

این روش عمدتاً به واسطه دو دانشمند بزرگ دنیای کسب و کار، Keller و Aaker، مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه مورد نیاز برای ساخت یا جایگزینی برند مورد نظر، در این تحلیل ها صورت می گیرد. این رویکرد دارای چهار بخش است:

در روش تاریخچه هزینه، هزینه های قبلی بازاریابی به عنوان ارزش برند و تاریخچه هزینه ساخت برند، ارزش برند است - آژانس تبلیغاتی مثلث

روش هزینه مجموع یا تاریخچه هزینه

طی این روش، تمامی هزینه های قبلی بازاریابی، به عنوان ارزش برند شناخته می شوند. به عبارت دیگر، تاریخچه هزینه ساخت برند را به عنوان ارزش برند در نظر می گیریم. این رویکرد معمولا در زمان ساخت برند جدید، جهت اندازه گیری ارزش برندهای رقیب، مورد استفاده قرار می گیرد. نمی توانیم رویکرد بازار و مزایای برند را به صورت دقیق، در این زمان ها، اندازه گیری کنیم.

از آن جایی که با استفاده از این مدل، تشخیص دقیق هزینه های بازاریابی و جدا کردن آن از هزینه های تولید و فروش کار آسانی نیست، این مورد به یک نقطه ضعف در آن تبدیل شده است. ضمن اینکه امکان محاسبه همه هزینه های سابقه یک برند نیز وجود ندارد. سرمایه گذاری های طولانی مدت بدون هزینه مثل کنترل کیفیت، متخصص ویژه کسب و کار، مشارکت نیروی انسانی و هزینه هایی مثل به روز رسانی، که تاثیر عمیقی بر روی ارزش برند دارند هم در این روش در نظر گرفته نمی شوند.

در ارزش برند، هزینه ساخت برند تاثیر آنچنانی ندارد. در هر صورت، بازدهی روش هزینه پیشینه پایین بوده و تقریبا محاسبه آن غیرممکن است. برای جایگزینی روش هزینه های پیشینه، راهکارهای مختلفی ارائه شده اند که اکثر آن ها، همچنان همان نقص هایی دارند. البته به نظر می رسد که روش معرفی شده توسط Reily و Schweihs کاربردی باشد. طبق پیشنهاد آن ها، باید براساس تورم سالانه هزینه راه اندازی برند را تنظیم کنیم تا از این طریق، هزینه بدست آمده، ارزش امروزی تری داشته باشد.

روش هزینه جایگزینی

طبق فرضیه این روش، شرکت قصد دارد تا برند کنونی را با برندی مشابه و برابر از لحاظ کارایی، جایگزین کرده و هزینه ها و سرمایه گذاری های مورد نیاز برای چنین جایگزینی، به عنوان ارزش برند ارائه می شوند. هرچند که انجام روش جایگزینی راحت تر است، اما موفقیت برند تازه تاسیس شده در محاسبات آن لحاظ نمی شوند.

قطعا یک برند تازه وارد در بازار، نسبت به رقبای بعدی برتری هایی دارد. رقابت همیشه برای برند اول کمتر است. با این حال، جایگزینی این برند با برندی جدید، شانس موفقیت را کاهش می دهد. در نتیجه، احتمالاً دقت محاسبه هزینه ها نیز کاهش می یابد.

محاسبه ارزش برند _ در مدل تبدیل، برای رساندن برند به سطح فروش، از آگاهی نسبت به محصول استفاده می کنند - آژانس تبلیغاتی مثلث

مدل تبدیل

در استفاده از مدل تبدیل، کارشناسان برای رساندن یک برند به سطح کنونی فروش، مقدار آگاهی مورد نیاز نسب به محصول را محاسبه می کنند. توضیحات آکر به عنوان یک کارشناس در رابطه با روش ارزیابی بر اساس هزینه ها، بسیار کامل است. خروجی این مدل برای دو هدف قابل استفاده است. در هدف اول، هزینه جذب مشتری جدید با استفاده از این روش محاسبه شده و سپس به محاسبه هزینه های جایگزینی ارزش ویژه برند می پردازیم.

ضعف اصلی این مدل، زمانی خود را نشان می دهد که به بررسی تفاوت الگوهای خرید یک محصولی که برند شده است با محصولی که جدید است بپردازیم. علاوه بر این که نرخ تبدیل آگاهی و خرید برای محصولات برند نشده نسبت به محصولی با برند شناخته شده، بسیار بیشتر خواهد بود. ضمن این که آگاهی نمی تواند به عنوان عاملی حیاتی برای فروش در نظر گرفته شود.

مدل ترجیح مشتری

به اعتقاد آکر، ارزش یک برند با مشاهده افزایش آگاهی و مقایسه آن با افزایش سهم بازار، قابل محاسبه است. البته طبق گفته او، مشکل این روش آن است که دلیل افزایش سهم بازار و ارتباط آن با آگاهی و دیگر عوامل مشخص نیست. در نتیجه ترسیم یک خط رابط مشخص بین آگاهی و سهم بازار ممکن نیست.

به عنوان جایگزین برای این روش، روش خلق مجدد پیشنهاد شده است که شباهت های زیادی با روش جایگزین دارد، با این تفاوت که در این روش، هزینه های درگیر در ساخت مجدد برند، به جای هزینه های جایگزینی محاسبه می شوند. محاسبه دارایی های نامشهود، یکی دیگر از تفاوت های این دو روش است. ارزش محاسبه شده دارایی های نامشهود قدیمی، در روش جایگزینی در نظر گرفته نمی شود.

از دیگر روش های جایگزین برای مدل ترجیح مشتری، می توان به روش ارزش باقی مانده اشاره کرد که در آن ارزش برند، از تفریق هزینه های انباشته برند و درآمد انباشته حاصل بدست می آید.

ارزش گذاری برند _ روش های مبتنی بر بازار،قیمت فروش برند را مورد بررسی قرار می دهیم گروه تبلیغاتی مثلث

چگونه برند را بر مبنای بازار ارزش گذاری کنیم؟

روش های مبتنی بر بازار، احتمالا برای بسیاری از مخاطبین ملموس تر است. در این روش ها، قیمت فروش برند را مورد بررسی قرار می دهیم. به عبارت دیگر، بالاترین قیمتی که خریدار و فروشنده تمایل به پرداخت آن باشند، به عنوان ارزش برند در نظر می گیریم. طبیعتاً این روش، در زمان های فروش، برای محاسبه ارزش برند مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مشهورترین روش های محاسبه ارزش برند بر مبنای بازار، می توانیم به روش های زیر اشاره کنیم:

روش مقایسه ای

در این روش، قیمت خرید و فروش برندهای مشابه در صنعت یکسان را مقایسه می کنیم. استفاده از عوامل یک شرکت ثالث برای بررسی ارزش برند در این روش، یک نقطه قوت است. همچنین محاسبه این روش از ارزش برند، آسان خواهد بود. نقطه ضعف این روش، در بدست آوردن داده های هزینه ای است. همچنین، قیمت پرداخت شده برای برندی مشابه، شامل عوامل متعددی مانند حالات فکری، روحی و روانی خریدار نیز می شود در نتیجه، احتمالا هیچ عاملی برای خرید برند مورد بررسی وجود نداشته و به دلیل این تفاوت ها، ارزش برند کاهش یا افزایش می یابد.

روش ارزیابی ارزش ویژه برند

به اعتقاد سیمون و سالیوان، ارزش ویژه برند شامل دو بخش است. بخشی از آن، مربوط به افزایش تقاضا می باشد که شامل مواردی چون تبلیغات و نتایج آن در افزایش سود است. بخش دیگر، برتری قیمت است که به وسیله معرفی محصولات جدید یا قیمت قابل مقایسه و توزیع برند، حاصل می شود.

طبق این توضیحات می توانیم بگوییم که محاسبه ارزش ویژه برند، به وسیله ارزش مالی بازار صورت می گیرد. تکیه کردن این روش بر شواهد تجربی، نقطه قوت آن به حساب می آید. اما تصور بازدهی بالا در بازار که ممکن است در هر بازاری صحیح نباشد، نقطه ضعف این روش است.

روش باقی مانده

این روش از جمله روش هایی است که بر داده های حقیقی ریاضی، بسیار تکیه می کند. کلر این روش را پیشنهاد داد و ارزش بازار را از دارایی های خالص کسب و کار، تفریق می کند. در نتیجه این کار، ارزش دارایی های نامشهود، که شامل برند نیز می شود، بدست می آید. روشی جایگزین نیز برای این روش توسط داموداران پیشنهاد شده که موارد الزامی نیز در آن شرح داده شده است. بسیاری از فاکتورهای مالی شامل سود دهی، نرخ بهره، ارزش دارایی ها و موارد مشابه، در این روش جایگزین محاسبه می شوند.

 ارزش برند در محاسبه های مبتنی بر درآمد را در وضعیت کنونی مشخص می کنند -روش حق امتیاز- آژانس تبلیغاتی مثلث

ارزش گذاری برند برمبنای درآمد چگونه انجام می شود؟

درآمدهای خالص آتی که مستقیماً با برند در ارتباط هستند، ارزش برند در محاسبه های مبتنی بر درآمد را در وضعیت کنونی مشخص می کنند. ظرفیت های آتی برند، در این روش به صورت ویژه مشخص شده و کارایی زیادی دارند. اگر ارزش محاسبه شده را با ارزش بازار آزاد مقایسه کنیم، کاربرد بسیاری برای مالک برند خواهد داشت. روش های این رویکرد عبارتند از:

روش حق امتیاز

یکی از پرکاربردترین روش های امروزی، روش حق امتیاز یا Royalty Relief می باشد. هزینه لازم برای استفاده و دریافت حق امتیاز یک نام تجاری توسط برند دیگر، در محاسبه ارزش برند با این روش، به عنوان ارزش آن در نظر گرفته خواهد شد. در استفاده از روش حق امتیاز، ارزیاب باید به طور کامل پایه های محاسباتی خود را مشخص کند.

از جمله مهم ترین عوامل در محاسبه حق امتیاز، می توان به اطلاع از نرخ جاری حق امتیاز، نرخ رشد، عمر قابل پیش بینی و نرخ نزول برند اشاره کرد. نرخ های متعددی پس از محاسبه های اولیه برای حق امتیاز بدست می آیند. در آخر، مقدار نهایی با در نظر گرفتن جنبه های کیفی برند محاسبه می شود. تیم برند و مدیریت آن، از جمله جنبه های کیفی برند هستند. این روش در محاسبه های مالی و اقتصادی، به یک استاندارد تبدیل شده است.

نتایج این نوع ارزش گذاری، توسط مقامات قانونی و مالیاتی کشورهای مختلف نیز پذیرفته می شود. البته تعداد کم برندهای قابل مقایسه با این روش، چالش هایی در پیاده سازی آن بوجود آورده اند. همچنین، وابستگی نرخ حق امتیاز به فاکتورهای دیگری علاوه بر برند، باعث کاهش دقت محاسبات می شود.

روش اختلاف قیمت و نرخ فروش

ارزش گذاری برند در این روش، به وسیله مقایسه شرکت های دارای برند و بدون برند صورت می گیرد. هر چند که در این روش به راحتی اطلاعات مورد نیاز برای مقایسه شرکت ها بدست می آید، با این وجود همچنان مشکل کمبود شرکت های قابل مقایسه وجود دارد. علاوه بر اینکه محاسبه برند به عنوان یک دارایی نامشهود، در میان دارایی های مختلف، آسان نخواهد بود. برای مثال، یکی از دارایی های نامشهود ارتباط مناسب با مشتری است که باید در مقایسه ها از برند جدا شود.

 جهت محاسبه ارزش برند، باید تفاوت قیمت کالای برند شده با کالای بدون برند را، در حجم فروش کالای برند شده ضرب کنیم. - گروه تبلیغاتی مثلث

روش برتری قیمت

قیمت یک کالای دارای برند را در این روش بیشتر از کالایی بدون برند در نظر می گیریم. جهت محاسبه ارزش برند، باید تفاوت قیمت کالای برند شده با کالای بدون برند را، در حجم فروش کالای برند شده ضرب کنیم.

در این روش، همیشه فرض را بر این می گیریم که در برند سازی، مزایای بیشتری برای مصرف کننده ها وجود دارد و باعث افزایش تمایل آن ها جهت پرداخت هزینه بیشتر برای کالا می شود. در جایی که خود برند تاثیری در ارزش افزوده محصول نداشته باشد و قیمت ها به واسطه مواردی چون هزینه های تولید یا سهم بازار تغییر کنند، نقطه ضعف این روش آشکار می شود.

روش جریان نقدی تنزیل شده

در این روش، مشکل محاسبه گردش مالی مرتبط با برند وجود دارد. از دیدگاهی کاملا مالی، محاسبه جریان آزاد به این دلیل که تحت تاثیر چالش های حسابداری نیستند، اصولی تر است. در هر صورت، گردش مالی همیشه در محاسبه ارزش هر دارایی، عاملی موثر خواهد بود.

دارایی هایی که هم اکنون گردش مالی ایجاد نمی کنند در این روش در نظر گرفته نمی شوند و به منظور محاسبه بهینه ارزش برند، باید از روش های تکمیلی دیگری نیز استفاده کرد. از جمله مزیت های این روش می توان به در نظر گرفتن سرمایه گذاری دارایی ثابت در محاسبات اشاره کرد.

محاسبه تفاوت بازگشت سرمایه، بازگشت دارایی و ارزش افزوده اقتصادی

پایه این روش، همچون روش برتری قیمت، بر این اساس است که کالای برند شده، دارای بازدهی بالاتری باشد. در نتیجه، با در نظر گرفتن ارزش افزوده مذکور، ارزش برند محاسبه خواهد شد. استفاده از این روش آسان تر است و اطلاعات در دسترس تری دارد. البته در این روش نیز چالشی اساسی به دلیل در نظر نگرفتن تفاوت میان برند و دیگر دارایی های نامشهود کسب و کار، به وجود خواهد آمد.

تحلیل های هم پوشانی، روش جداسازی درآمد، ارزش برند براساس درآمدهای آتی و مدل تحلیل تعادل و …، از جمله دیگر روش های مبتنی بر درآمد هستند. تنوع روش های ارزش گذاری برند براساس درآمد، نشان دهنده بالاتر بودن دقت نتایج آن نسبت به دیگر رویکردها هستند. همین امر باعث شده تا کارشناسان بسیاری بر آن تکیه کنند.

 ارزش گذاری برند توسط شرکت هایی که وظیفه مشاوره برندهای دیگر شرکت ها را دارند باید استفاده کرد - مجموعه تبلیغاتی مثلث

ارزش گذاری برند بر اساس فرمول چگونه صورت می گیرد؟

این روش ها معمولا توسط شرکت هایی که وظیفه مشاوره برندهای دیگر شرکت ها را بر عهده دارند مورد استفاده قرار می گیرند. این فرمول ها از نظر عواملی که برای محاسبه ارزش برند در نظر می گیریم هم تفاوت دارند. از جمله مشهورترین رویکردهای فرمولی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

رویکرد Interbrand

اینتربرند یکی از مشهورترین شرکت های مشاوره برندینگ در جهان است که در حوزه هایی چون استراتژی برند، تحلیل برند و ارزش گذاری برندها فعالیت می کند. در یکی از رویکردهای محاسباتی این شرکت، آن ها با بررسی درآمد برند، آن را با فاکتورهای متعدد مالی تنظیم می کنند. این شرکت، براساس تحلیل های مالی، نقش برند و قدرت آن محاسبات خود را انجام می دهد. سندی که این شرکت طبق آن محاسبات درآمد برند را انجام می دهد، شامل ۷ عامل است:

  • رهبری
  • فعالیت بین المللی
  • پایداری
  • بازار
  • روندهای موجود
  • پشتیبانی
  • حفاظت در زمان افت بازار

روش این برند، به دلیل در نظر گرفتن تمامی جنبه های برندینگ، یکی از برترین روش ها است. چالش اصلی این روش، در محاسبه نرخ نزول می باشد. البته محاسبه نرخ نزول برند و تاثیرگذاری تبلیغات و موارد دیگر در قوت گرفتن آن همواره چالش هایی به دنبال دارد. همین امر باعث شده تا آکر روش اینتربرند را زیاد کاربردی نداند. 

رویکرد Finance World

روش فایننشیال ورد نیز شامل همان هفت عامل شرکت اینتربرند می شود. البته روش آن ها برای محاسبه سود حاصل از برندسازی متفاوت است. محاسبه مزیت برندسازی برای محصول در این روش، از طریق تخمین سود عملیاتی مرتبط با برند و کاستن درآمدهای یک محصول بدون برند از آن، انجام می شود.

محاسبه ارزش برند _ برای ارزیابی برند می توان از روش ها و ابزار های مختلف استفاده کرد _ مجموعه تبلیغاتی مثلث

رویکرد Brand Equity Ten

روش این شرکت برای محاسبه ارزش برند، شامل پنج عامل است. از جمله موارد پیچیده ای که در ارزیابی های این برند به کار می روند، می توان به وفاداری، کیفیت درک شده یا ابزارهای رهبری، جنبه های دیگر مرتبط با مشتری یا ابزارهای تمایز برند همچون هویت برند، ابزارهای آگاهی و ابزارهای رفتار بازار مانند سهم بازار، قیمت بازار و پوشش توزیع اشاره کرد.

رویکرد Brand Finance 

این شرکت بریتانیایی که در حوزه مشاوره فعالیت می کند، ارزش برند را به وسیله موقعیت برند و بازار رقابتی محاسبه می کند. این شرکت کل درآمدهای کسب و کار حاصل از برندسازی، ارزش افزوده و همه درآمدهای وابسته به برند و فاکتور ریسک بتا مرتبط با درآمدها را، به کار می گیرد.

جمع بندی

اهمیت ارزش برند در محاسبات مالی و بازاریابی شرکت ها، با مطالعه رویکردهای ذکر شده در ارزش گذاری برند، کاملا مشخص می شود. قطعا نمی توانیم تمامی روش ها و اثبات هایی که برای صحیح بودن هر یک ارائه می شوند را در این مطالب بگنجانیم. اگر شرکتی به دنبال اندازه گیری دقیق تر ارزش برند خود باشد، باید از شرکت های مشاوره کمک بگیرند.

پیشنهاد می کنیم برای درک ارزش برندهای دیگر نیز محاسبات چند روش را در نظر گرفته و از شرکت های مشاوره کمک بگیرید. قطعا خریدارانی که قصد خرید و ادغام برندها را دارند به محاسبات خود برند کمتر اعتماد کرده و برای پیدا کردن قیمت نهایی از محاسبات بالا و تخمین مشاوران کمک می گیرند. محاسبه دقیق ارزش یک برند، با وجود همه برنامه ریزی ها و تحلیل های خریداران، کار دقیقی نخواهد بود.

هر کدام از رتبه بندی های متعددی که در سراسر برند برای ارزش برندها منتشر می شوند، عملکردی بر اساس فرمولی منحصر به فرد دارند. همین امر باعث ایجاد تفاوت در رتبه بندی هایی می شود که در وب سایت ها مشاهده می کنید. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق پیرامون ارزش برندها، ابتدا به مطالعه روش محاسبه و رتبه بندی سرویس بپردازید و در صورت تایید روش آن را به عنوان سندی قابل اعتماد بپذیرید. از جمله رسانه های مشهوری که برندها را رتبه بندی می کنند، می توان به اینتربرند، برندز و فوربز اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

How to Calculate Your Brand’s Equity

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ