Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / برند معماری در صنعت ساختمان


برند معماری چگونه صنعت ساختمان و ساخت و ساز را تحت تأثیر قرار می دهد؟


در طول تاریخ، معماری به عنوان نماینده ساخت و ساز از جامعه ایستاده است، (برند معماری در صنعت ساختمان) که نشان دهنده ارزش ها، موفقیت ها و تمدن ها در طول زمان است. از سازه های بنای یادبود گرفته تا اقامتگاه ها و ساختمان هایی که بافت یک شهر را تشکیل می دهند می توانیم چیزهای زیادی را در مورد افرادی که مدت ها قبل از زمان ما در آنها سکونت داشتند یاد بگیریم.

با مطالعه محیط ساخته شده در گذشته، همراه با تحقیقات مدرن در مورد روانشناسی و محیط، در حال درک تاثیرات برند معماری بر روی افراد به روش های کاملا جدیدی هستیم؛ اما فقط معماری چگونه بر ساخت و ساز تأثیر می گذارد؟


اهمیت معماری


ریشه های معماری برای ایجاد محیط فیزیکی که مردم در آن زندگی می کنند وجود دارد، اما معماری چیزی فراتر از محیط ساخته شده، بلکه بخشی از فرهنگ ما است. این به عنوان نمایشی از چگونگی دیدن خود و همچنین چگونگی دیدن جهان است.

سبک ساختمان ها در ابتدا از آب و هوای یک مکان خاص، مواد موجود در دسترس و همچنین ارزش های جامعه ای که آنها را ساخته است شکل گرفته است.  با ارتباط بیشتر و بیشتر جهان، سبک ها تکامل می یابند؛ اما حتی در ساخت و سازهای مدرن، احترام به تفاوت های ظریف فرهنگی در محیط ساخته شده هنوز اهمیت دارد (برند معماری در صنعت ساختمان) .


معماری و ساخت برند شهری-آژانس تبلیغاتی‌مثلث
معماری و ساخت برند شهری

فراتر از یک ساختمان


برند معماری در صنعت ساختمان بسیار اثر گذار است، اما معماری نه تنها در سطح بالایی بر جامعه و ساخت و ساز آن تأثیر می گذارد بلکه در سطح شخصی تری نیز تأثیر دارد، و می تواند تأثیر بسزایی در ساکنان آن بگذارد. از چیدمان فضا گرفته تا اتمام مواد می تواند به سلامتی، خلق و خوی و بهره وری صاحبان ساختمان ها کمک کند (برند معماری در صنعت ساختمان) .


معماری تجربه به جای تصویری


قبل از این که بتوانیم به سراغ مسئله اصلی برویم تا تأثیر فناوری در معماری فعلی را بررسی کنیم، مهم است که به طور خلاصه ماهیت و ارزش معماری را از روزهای ابتدایی که ایجاد شده است، بررسی و درک کنیم. در طول تاریخ، علی رغم تعداد زیادی تعریف که توسط معماران بی شماری ارائه شده است، پاسخ به ماهیت و ارزش معماری هرگز به نتیجه نرسیده است.

شاید به این دلیل است که روش های متنوعی برای پاسخ دادن به این سوال وجود دارد. یکی از تعاریف بی شماری از معماری که در فرهنگ لغت می توان یافت، به معنی، روش یا سبک ساخت اشاره دارد. به نظر می رسد که این تعریف به درک کمتری منجر می شود که ساختمان فقط یک موضوع زیبایی شناسی بصری است.


نقش اصلی معماری


وظیفه اصلی یک معمار به عنوان بخشی از تیم طراحی ایجاد محیطی است که هم از نظر روانی و هم از نظر فیزیولوژیکی بر مردم تأثیر بگذارد و همچنین بر کارایی عملیاتی ساختمان و اثربخشی استفاده از منابع طبیعی تأثیر داشته باشد. موقعیت، جهت گیری و اجزای ساختمان، آرایش فضاها و ویژگی های محلی آب و هوایی عناصری هستند که تیم طراحی باید به آنها بپردازد تا نتیجه تأثیر متفاوتی بر محیط ساکنان و کارایی ساختمان بگذارد (برند معماری در صنعت ساختمان) .

ساختمان هایی که محیط اطراف خود را با استفاده از اصول طراحی سبز ترکیب می کنند، به طور کلی پروژه ای را با مزایای روانشناختی و فیزیولوژیکی بیشتر برای اهالی ساختمان فراهم می کنند.


وظیفه یک معمار- تبلیغات مثلث
ایجاد فضای مناسب برای ساکنان توسط معمار

معماری نمای ساختمان


منظره آزمایشگاه، دفتر کار یا کتابخانه محلی خود را در نظر بگیرید، آنچه در بیرون است می تواند تأثیر زیادی در میزان تمرکز شما داشته باشد. اگر این گیاهان سرسبز مانند مزارع، درختان و بوته ها باشد، احتمالاً تمرکز بیشتری روی وظیفه پیش رو دارید؛ خواه این کار انجام آزمایشگاه باشد یا اینکه متمرکز در یک کتاب خوب شوید(برند معماری در صنعت ساختمان).

به دور از حواس پرتی که فکر می کنید وجود دارد، مطالعات نشان داده اند که نمای مناظر طبیعی در واقع باعث افزایش تمرکز فرد می شود.


منظره و نمای بیرونی معماری در ساختمان
منظره و نمای بیرونی معماری در ساختمان

معماری و رنگ محیط


حتی چیزی به سادگی رنگ داخلی ساختمان می تواند بر روحیه و برداشت ما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، انتخاب های طراحی را در یک رستوران در نظر بگیرید. جایی که شما بخواهید بمانید و آرام لذت ببرید، رنگ های گرم را که در نور ملایم قرار دارند انتخاب می کنید.

بر این اساس، رنگ می تواند روحیه یا احساس خاصی را ایجاد کند. آبی و سفید باعث ایجاد احساس آرامش می شوند، نارنجی تحرک را بیشتر می کند، در حالی که سبز می توانند به کاهش استرس کمک کند (برند معماری در صنعت ساختمان).


روشنایی


به همین ترتیب، نحوه نورپردازی ساختمان احساسات و عواطف ما را نیز تغییر می دهد. به عنوان مثال، چراغ های روشن احساس ما را به دو صورت مثبت و منفی افزایش می دهند. رنگ نور را نیز در نظر بگیرید. سایه های آبی می توانند احساس انرژی و هوشیاری بیشتری در ما ایجاد کنند.

در عین حال، نور طبیعی مزایای بیشتری نیز دارد. آزمایشگاه ها و مکان های کاری که به نور طبیعی خورشید اجازه می دهد جریان داشته باشد نشان داده است که تأثیر مثبت بیشتری بر احساس رفاه کارگران نسبت به مکان های فاقد پنجره دارد. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی می تواند میل به ورزش بیشتر را افزایش دهد، خواب شبانه را تقویت کرده و به ریتم شبانه روزی طبیعی بدن کمک کند، به طوری که می دانیم چه موقع باید هوشیار و پرانرژی باشیم.


محیط های کاری سالم تر


در نتیجه تمرکز بر این عوامل محیطی معماری فواید دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، کیفیت بهتر هوا در داخل ساختمان و محیط های کاری سالم با استفاده از نور طبیعی بیشتر یا به حداکثر رساندن سطح بهبود گردش هوا در طراحی ساختمان ها. معماران نه تنها ساختمان هایی را طراحی می کنند که از نظر محیط زیست دارای صدای بیشتری باشند بلکه باعث می شود که این افراد برای افراد ساکن و کار در نزدیکی آنها نیز بهتر باشد.


 فضای سبز ایجاد کنید


معماری مدرن با انواع مختلفی از مفاهیم نوآورانه مانند استفاده از دیوارهای خارجی و سقف ها برای ایجاد فضاهای سبز درگیر است، ایده ای که مخصوصاً محبوب است زیرا زیبایی را با اکولوژیکی و کشاورزی کاربردی ترکیب می کند. بنابراین در برابر عناصر محافظت می شوند نه تنها ساختمان ها را حفظ می کنند، بلکه عایق بسیار موثری را ایجاد می کنند که نیاز به حرارت مرکزی مصرف کننده انرژی را کاهش داده یا حتی از بین می برد (برند معماری در صنعت ساختمان).


فضای سبز و اهمیت آن _ آژانس‌تبلیغاتی مثلث
اهمیت فضای سبز در معماری مدرن

فراتر از تمرین


در تاثیر برند معماری در صنعت ساختمان، ما به عنوان معمار می توانیم با همکاری در شرکت های ساختمانی نقش مهمی در بهبود رفاه جوامع داشته باشیم. می توانیم آگاهی عمومی را از موضوعات مهم اجتماعی و زیست محیطی افزایش دهیم. ممکن است ادعا شود که ما رشته معماری را انتخاب کرده ایم زیرا ما فراخوان داریم که در تأثیرگذاری بر محیط ساخته شده بیش از عمل خود نقش داشته باشیم.

آموزش معماری توسعه توانایی های تفکر انتقادی را که می تواند برای حل مشکلات و پرداختن به موقعیت های فراتر از طراحی استفاده شود، تسهیل کند. مسئولیت اجتماعی ما محدود به نیازهای مربوط به محیط ساخته شده یا مسائل زیست محیطی نیست.  توانایی های تفکر انتقادی ما همچنین می تواند در طراحی سازمان یا تعیین اهداف استراتژیک و برنامه های اجرایی ارزشمند باشد.

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ