Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / سفیر برند کیست؟ (?Who Is The Brand Ambassador)


سفیر برند کیست؟ و چه کاری انجام می دهد؟


سفیر برند که توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها استخدام می شوند به این منظور است که ویژگی‌ها و نقاط مثبت برند آن شرکت را به مردم ارائه می دهد و با این کار باعث می‌شود شناخت و آگاهی مردم نسبت به محصولات آن شرکت افزایش یابد. سفیران برند سعی در جلب اعتماد مردم دارد و این اعتماد در نهایت سبب جذب بالای آن ها می‌شود. در این مطلب سفیر برند را به صورت کامل معرفی می کنیم.


انواع سفیر برند

بدو نوع سفیر برند وجود دارد، اولین دسته افراد مشهور جامعه هستند که از لحاظ محبوبیت در بین مردم اسم و شهرتی دارند. شرکت این افراد را جذب کرده و همکاری با آن ها به‌صورت گام‌به‌گام و پیش‌بینی‌شده جلو می‌رود. دسته دوم افرادی هستند که برای برند شما و علاقه زیاد خودشان، آزادانه تبلیغات می‌کنند. این افراد می‌توانند افراد مشهور یا افراد معمولی باشند و صرفاً برای علاقه زیادی که به محصولات شما دارند، تبلیغات برند شما را به عهده بگیرند. انتظارات آن ها به‌صورت رایگان یا حداقل استفاده طولانی‌ مدت از محصولات و برند آن ها به ‌صورت رایگان است.


سفیر یک عضو متعهد از یک برند تجاری است - آژانس تبلیغاتی مثلث
تعهد سفیر به یک برند تجاری

چرا سفیر برند برای تجارت شما مهم هستند؟

سفیر یک عضو متعهد از یک برند تجاری است که محصولات را به سایر مصرف‌کنندگان معرفی می‌کند. سفیر بسیار فرا تر از یک مشتاق ساده، یک نام تجاری را دوست دارد و صرفا برای علاقه ای که به محصولات شرکت مورد نظر دارد می خواهد سفیر باشد و هدف او علاقه شخصی است. 

او در مورد مارک مورد علاقه خود در بین اطرافیان نظر مثبتی را ارائه می‌دهد تا سایر مصرف‌کنندگان را متقاعد کند که به جامعه علاقه‌مند است تا به برندش بپیوندند بنابراین رضایت مشتری برای سفیر برند، ضروری است. محبوبیت شخصی سفیر، خود باعث جذب بیشتر مخاطب می شود. مشتری ها اگر متوجه ی علاقه مندی یک فرد  محبوب و شناخته  شده به یک برند خاص شوند، همین مسئله باعث فروش بیشتر محصولات آن برند می شود.


تعریفی مختصر از وظایف سفیر برند (brand ambassadors)

یکی از وظایف سفیر برند آن است که شخصی که به نمایندگی از یک شرکت یا برند کالایی را تبلیغ می‌کند و مخاطبان هدف و خاص خود را دارد، سفیر برند می گویند و مزایایی که برای این شخص به دنبال دارد عبارت‌اند از:

  1. با برندی که مورد علاقه خودشان است همکاری می‌کنند.
  2. از دیگر وظایف سفیر برند آن است که برای تبلیغات و حمایت‌هایی که از برند خود دارند پاداش و درآمد مداومی کسب می‌کنند. که این استفاده از محصولات آن شرکت می تواند باشد.
  3. محصولات برندی که سفیر آن هستند را گاهاً به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.
  4. این شغل برای آن ها علاوه بر علاقه شخصی، امتیازات و همچنین تجارب شخصی کسب می‌کنند.

معیار سفیر برند با کیفیت رابطه‌ای است که او با شما دارد؛ یک رابطه پایدار و حقیقی به همین دلیل است که ما در مورد سفیران برند صحبت می‌کنیم. یک سفیر از یک شرکت به‌عنوان یک کل، و نه فقط از یک محصول خاص، قدردانی می‌کند.


سفیر در فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی اینترنتی فعالیت دارد - آژانس تبلیغاتی مثلث
حضور قابل توجه سفیر برند در فضا و رسانه های اجتماعی

تبدیل شدن به یک سفیر برند چگونه امکان‌پذیر است؟

برای اینکه به یک سفیر برند خوب تبدیل شوید باید از تمامی فعالیت‌ها و وظایف سفیر برند، همین‌طور روند انجام آن ها اطلاعات کافی داشته باشید. افرادی که علاقه‌مند به‌دست‌آوردن این سمت هستند باید مشتاق، برون‌گرا، فعال و پر انرژی باشند. همین‌طور باید حضور قابل‌توجه و فعالی در فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی اینترنتی داشته باشند. همچنین آشنایی کامل با برند مورد نظر داشته و به آن تسلط داشته باشند.


مسئولیت سفیران برند چیست؟

سفیرهای برند، مسئولیت‌های نامحدودی دارند و نمی‌توان آن ها را به چند تیتر محدود کرد.

۱.سفیران دید مثبتی را در مورد برند خود در جامعه ایجاد می‌کنند.

۲.تولید محتوا برای برند موردنظر می‌کنند. از جمله نوشتن کپشن‌ها و ایجاد خبرها، نوشتن وبلاگ، بررسی محصولات و …

۳.در رویداد های مختلف و مراسم ‌های متفاوت شرکت می‌کنند و تبلیغاتشان متناسب با رویدادها است.

۴.از طریق مارکتینگ و بازاریابی و اصطلاحاً دهان‌به‌دهان، به افراد آگاهی لازم را می‌رسانند.

۵.وظایف سفیر برند مدیریت افکار جامعه در مورد برند خاص خود است.

۶. بازخورد و رضایت مثبت افراد و مشتری‌ها و اشتراک‌گذاری آن

۷. از طریق حساب‌های خصوصی خود در رسانه‌های مختلف، تبلیغات برند خاص خود را می‌کنند.

یک سفیر باید بداند که تعاملاتی که به‌صورت تصویری و رخ‌به‌رخ صورت می‌گیرد تأثیر بیشتری در کارها و عملکرد آن ها می‌گذارد.

به‌صورت مداوم باید جامعه را آگاه و مشتریان و علاقه‌مندان بیشتری جذب کند و با آن ها در تعامل باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که بدانید یک سفیر برند باید همه چیز را در رابطه ‌با محصول خود و محصولات و برند های مشابه بداند تا بتواند بهترین اطلاعات را ارائه دهد.

یک سفیر واقعی هرگز یک برند تجاری را به مجموعه‌ای از محصولات نهایی تبدیل نمی‌کند. برای یک سفیر، یک نام تجاری، فلسفه، وضعیت روحی، محیط، کیفیت خدمات و … مهم است. به همین دلیل است که رابطه با یک سفیر پایدار است و پس از انتشار محصولی که کمتر از آن قدردانی می‌کنند، آن را ترک نمی‌کند.

بسیار مهم است که سفیران خود را شناسایی کنید تا بتوانید آن ها را درگیر کرده و یا آن ها را بیشتر در استراتژی خود ادغام کنید.


چند نمونه از نتایج همکاری کارمندان سفیر

  • افزایش چرخه فروش، ایجاد فرصت جدید، افزایش درآمد و بهبود سرعت مراحل فروش.
  • افزایش استخدام و نگهداری کارمندان، بهبود استعدادهای درخشان، اعتمادسازی بین کارمندان درباره برند تجاری آن ها.
  • بهبود فرآیند شناسایی و پرورش مشتریان بالقوه برای محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار، آگاهی بیشتر مخاطبان از برند.

اولین مکانی برای شروع کار شرکت برند مدنظر شماست - آژانس تبلیغاتی مثلث
آغاز به کار کردن سفیر برند

چگونه سفیر‌برند باید کار را آغاز کند؟

برای شروع سفیر برند شدن باید تا حد ممکن تأثیرگذار بود. اولین و بهترین مکانی که برای شروع کار می‌توانید انتخاب کنید شرکت برند مدنظر شماست، بعد از شروع باید از اتفاقات کوچک شروع کنید، از خطاهای خود درس بگیرید.

موارد تأثیرگذار را پیدا و تکرار کنید موفقیت و پیروزی خود را به دیگران نشان دهید تا از شما الگو بگیرند و سعی در تأثیرگذاری مثبت داشته باشید. محبوبیت یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند شما را در این عرصه یاری دهد.

 سعی در پیشرفت داشته و راهبُرد‌های خود را حفظ کنید و گاهی تغییراتی در آن ایجاد کرده و خود را به روز کنید.


چگونه یک سفیر برند می‌تواند یک برند را تبلیغ کند؟

پنج مرحله برای راه‌اندازی برنامه سفیر‌برند در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد:

  1. اهداف برنامه خود را مشخص کنید.
  2. معیارهای خود را برای سفیران برند خود تعیین کنید.
  3. سیاست‌ها و دستورالعمل‌های سفیر برند را ایجاد کنید.
  4. سفیران خود را ارتقاء دهید، به آن ها قدرت دهید و مشوق آن ها باشید.
  5. پیشرفت برنامه خود را دنبال کنید.

آیا سفیر برند شغل محسوب می‌شود؟

سفیر برند توسط یک شرکت یا سازمان به منظور افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش به کار گرفته می‌شود. آن ها کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. از تبلیغ محصولات یا خدمات فروشگاه گرفته تا اجرای کمپین‌های بازاریابی. آن ها همچنین به‌عنوان فرد تأثیرگذار شرکت شناخته می‌شوند.


اینفلوئنسرها یک یا دو بار نام تجاری را تبلیغ می‌کنند، درحالی‌که سفیران بارها برند را تبلیغ می‌کنند- گروه تبلیغاتی مثلث
تبلیغ چندباره سفیر برند

تفاوت اینفلوئنسر و سفیر چیست؟

روابط اینفلوئنسر (تأثیرگذار) معمولاً کوتاه‌مدت است، اما روابط سفیر، بلندمدت است. اینفلوئنسر ها فقط یک یا دو بار نام تجاری شما را تبلیغ می‌کنند، درحالی‌که سفیران بارها و بارها برند شما را تبلیغ می‌کنند.

  همه سفیران قبلاً به طور فعال از محصول شما استفاده کرده‌اند. اینفلوئنسر ها بر اساس ظرفیت آن ها برای جذب مخاطب انتخاب می‌شوند.


مقایسه اینفلوئنسرها با سفیران برند

 اینفلوئنسر ها افراد معروف و مشهور در شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی هستند که برای یک مدت موقت تعیین‌شده، با برندها همکاری کرده و محصولات آن شرکت را در عوض مبلغی که در قرار داد تعیین شده است، برای آن ها تبلیغ می کند.در اینجا نیاز به علاقه شخصی نیست و این فقط یک بیزینس است.

اما سفیران برند قابل‌اعتماد هستند و معمولاً قرارداد های آنان بلندمدت و طولانی است و صرفاً به‌خاطر علاقه شخصی، از این برند حمایت می‌کنند.

وقتی برای سفیر برند خود برنامه‌ریزی می‌کنید اطمینان داشته باشید که این برنامه تأثیر ماندگاری بر روی مصرف‌کنندگان خواهد گذاشت و این یک تصمیم عجله‌ای و بدون برنامه‌ریزی نخواهد بود و از ابتدا تا انتها، آن ها را برنامه‌ریزی خواهید کرد.

اجازه دهید که این برنامه‌ریزی سیر طبیعی خود را طی کند و فقط کافی است شما ارتباط مستقیم با سفیر خود داشته باشید.


کلام آخر

سفیر برند کسی است که محصول یا خدمات شما را آزمایش کرده است و آنقدر آن ها را دوست دارد که به اطرافیان خود شما از کیفیت آن می گوید. برخلاف برخی از اینفلوئنسرها که میتوانند دارایی های واقعی برای برند ها باشند، اما گاهی اوقات از نظر مصرفکنندگان اصالت ندارند. او برای انجام این کار دستمزد نمی گیرد. نکته‌ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت می‌باشد، این است که ارزشمندی سفیر برند را درک کنیم و متوجه این باشیم که آن ها چگونه به بهترین شکل ممکن باعث محبوبیت برند شما می‌شوند. برای داشتن یک تدبیر اختصاصی برای طراحی تبلیغات برند شما، به سفیران برند بسیار نیاز دارید.

مطالب مرتبط:

Brand Ambassador Job Description: Top Duties and Qualifications

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ