Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / برندسازی / تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)


تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟


در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به موفقیت تجاری است. چگونه تبلیغ برند می تواند کمک کند و چه تفاوتی با بازاریابی پاسخ مستقیم دارد؟ در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.


تبلیغات برند چیست؟

تبلیغات برند نوعی استراتژی است که شناخت بر‌ند، وفاداری مشتری و ایجاد روابط پایدار با مشتریان را توسعه می دهد. هدف تبلیغ برند جلب توجه مردم، ایجاد هویت مثبت برند، اعتبار برند و آگاهی است.

هویت برند ایده ای است که در پس محصول یا خدمات قرار دارد، مفهومی که به مشتریان اجازه می دهد پیشنهادات ارائه شده توسط شرکت های خاص را از میان تعداد زیادی محصولات و خدمات مشابه تشخیص دهند.


برندسازی - گروه تبلیغاتی مثلث
هویت برند شامل نام، لگو،

برندسازی شامل چه مواردی می شود؟

برندسازی شامل نام، لوگو، بسته بندی، قیمت گذاری و سایر ویژگی های خاص محصول است. اینها عناصر ضروری هویت برند هستند. ایده پشت پیشنهاد می‌تواند استراتژی تبلیغات‌ برند را تعریف کند، زیرا اغلب با ارزش های تبلیغ شده توسط شرکت بیشتر از محصول واقعی تعیین می‌شود.


نمونه های تبلیغاتی برند

شرکت هایی که از تبلیغات برند استفاده می کنند معمولاً بر روی ارتباط با مشتریان در هر دو سطح احساسی و فکری متمرکز هستند تا تصویری منحصر به فرد و به یاد ماندنی از برند در پشت محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

برخی از معروف‌ترین نمونه‌های تبلیغاتی‌ برند عبارتند از کوکاکولا، زیرا شامل تداعی‌های احساسی قوی و هویت برند ثابتی است که ما در طول سال‌ها آن را تشخیص می‌دهیم.

همانطور که می بینیم، وظیفه تبلیغ برند، فروش هرچه سریعتر محصول نیست، بلکه ایجاد هویت برند قوی است.

همان کاربرد موقعیت یابی برند را می توانیم در تبلیغات نمایشی نایک نیز مشاهده کنیم. با یک تصویر و شعار خاص، ترکیبی از رنگ ها نایک تصویر خاصی را ایجاد کرد که به شدت با یک برند مرتبط است. برای تبلیغات نمایشی آنلاین، این عناصر برای شرکتی که می خواهد به خاطر بسپارد ضروری است.

تبلیغات برگر کینگ بر جنبه احساسی تبلیغ متمرکز است. دقیقاً این عنصر یک یادآوری برند قوی برای کمپین های برندسازی ایجاد می کند.


اهداف کمپین تبلیغاتی برند - گروه تبلیغاتی مثلث
اهداف کمپین تبلیغاتی برند

چه کسانی باید از تبلیغات برند استفاده کنند

به طور کلی، دو نوع استراتژی تبلیغاتی وجود دارد. تبلیغات‌ برند و بازاریابی پاسخ مستقیم. تبلیغات برند با پاسخ مستقیم، بینندگان را تشویق می‌کند تا اقدامی انجام دهند، این تبلیغات بر اساس نتایج به دست آمده از کمپین به راحتی قابل اندازه‌گیری هستند. برخلاف پاسخ مستقیم، کمپین های تبلیغاتی‌ برند معمولاً شامل فراخوانی برای اقدام نیستند و بیشتر بر روی تأثیرگذاری و دسترسی متمرکز هستند.


در اینجا چند مورد نمونه از اهداف کمپین تبلیغاتی برند آورده شده است:

  • معرفی محصول یا شرکت جدید به بازار
  • حفظ اعتبار و آگاهی برند در مورد یک برند از قبل تثبیت شده
  • حمایت از وفاداری مشتری و علاقه مند نگه داشتن مخاطبان
  • افزایش سرنخ ها (leads) و فروش در یک چشم انداز بلند مدت

این اهداف تبلیغاتی‌ برند اغلب به یکدیگر کمک می کنند. معرفی محصول جدید همچنین می تواند وفاداری مشتری را افزایش دهد و در عین حال حفظ آگاهی از برند نیز می تواند به دریافت سرنخ های بیشتر کمک کند. در مقابل، بازاریابی پاسخ مستقیم وقتی به اهداف دقیق می رسد، مناسب تر است. اهداف پاسخ مستقیم ممکن است شامل افزایش فروش، تبلیغ پیشنهادات خاص یا ایجاد یک لیست پستی باشد.


تبلیغات برند چگونه کار می کند

اکنون که تعریف تبلیغات برند را داریم، اجازه دهید به سراغ اجرای تبلیغ برند برویم. توسعه کمپین تبلیغاتی برند معمولاً شامل مراحل زیر است:


اهداف تبلیغات‌ برند - گروه تبلیغاتی مثلث
اهداف تبلیغات‌ برند

مرحله ۱. تعیین اهداف و مخاطبان

قبل از راه اندازی کمپین برند تبلیغاتی باید اهداف روشنی را تعریف کنیم. در مورد تبلیغات‌برند، اهداف می تواند شامل افزایش آگاهی از برند، معرفی محصولات جدید، ایجاد تصویر مثبت برند و غیره باشد.

انتخاب اهداف همچنین شخصیت مخاطب هدف را تعیین می کند و گاهی اوقات می توان به هر بخش از مخاطبان یک هدف تجاری منحصر به فرد اختصاص داد.

برای دستیابی به این اهداف تبلیغاتی برند، لازم است به طور دقیق ویژگی های اصلی هر بخش را در بین مخاطبان خود درک کنیم. اینها معمولاً شامل جمعیت شناسی، موقعیت جغرافیایی، موقعیت اجتماعی، علایق و مشکلات آنها، کانال هایی است که انتخاب می کنند و غیره.


داشتن استراتژی تبلیغات برند با تحقیقات بازار و موقعیت یابی برند - گروه تبلیغاتی مثلث
داشتن استراتژی تبلیغات برند با تحقیقات بازار و موقعیت یابی برند

مرحله ۲. موقعیت برند

دومین نکته مهم در مورد استراتژی تبلیغات برند، تحقیقات بازار و پس از آن موقعیت یابی برند است. این نیاز به زمان و تلاش دارد، اما یک چشم انداز صحیح برای موقعیت یابی دقیق برند ضروری است. هنگام ایجاد تبلیغات برند باید چندین نکته را در نظر گرفت:

  • قبل از راه اندازی کمپین برند تبلیغاتی، تحقیقات بازار را انجام دهیم. چشم انداز صنعت، میزان اشباع بازار، رقبای اصلی، ویژگی های منحصر به فرد آنها و مخاطبان هدف را بررسی کنیم.
  • موقعیت فعلی برند شامل محبوبیت آن و نگرش مشتری، مزایا و معایب محصول، ویژگی های اصلی.
  • ارزش منحصر به فرد یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد: ویژگی خاص محصول یا مشکل خاصی که برای حل آن طراحی شده است که هنوز توسط رقبا پوشش داده نشده است.
  • جدا از کاربرد عملی، اغلب یک ارزش افزوده نیز وجود دارد، مانند اعتبار، مد، موقعیت اجتماعی بالا، یا احساس تعلق.

کیفیت معمولاً برای تبلیغات‌برند مهم است. با این حال، امروزه جایگاه یابی برند به بخش مهمی از موفقیت یا شکست یک شرکت تبدیل شده است. به یاد داشته باشیم که تصویر محصول در ذهن مصرف کنندگان گاهی حتی از خود محصول واقعی مهمتر است.


مرحله ۳. برنامه

بر اساس اهداف انتخاب شده، مخاطبان، و جایگاه برند مطلوب، می توان اقدام به فعالیت کرد:

  • انتخاب ابزارها و استراتژی های مناسب

بسته به مخاطب هدف، باید ابزارها و کانال هایی را برای تبلیغات برند، مدت زمان و سایر جزئیات کمپین انتخاب کرد. همچنین مهم است که یک استراتژی منحصر به فرد برای هر کانال با در نظر گرفتن ویژگی ها و نحوه استفاده مخاطبان ایجاد کنیم.

  • تنظیم بودجه

جزئیات مهم استراتژی تبلیغات‌ برند می تواند بستگی زیادی به بودجه و توزیع آن داشته باشد. روی کانال هایی که بهترین عملکرد را دارند تمرکز کنیم و هزینه های خود را روی کانال هایی که خوب کار نمی کنند کاهش دهیم. همیشه اهداف اصلی خود را در ذهن داشته باشیم و منابع خود را بر اساس آن توزیع کنیم.


عملکردی بهتر با تغییرات در کمپین تبلیغاتی - گروه تبلیغاتی مثلث
عملکردی بهتر با تغییرات در کمپین تبلیغاتی

  • راه اندازی کمپین

این مرحله اجرای استراتژی تبلیغات برند شما است. یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال بر روی پلتفرم برای جواب به تقاضا ها راه‌اندازی کنید و اجازه دهید خرید از پلتفرم را بر اساس شرایط ما (هدف‌گیری، فرکانس، بودجه کمپین و غیره) خودکار کند. این پلتفرم به طور خودکار فهرست رسانه ای و تبلیغاتی مناسب را پیدا می کند و برداشت ها را به مخاطبان برند شما ارائه می دهد.

  • اجرا، بهینه سازی و مدیریت کمپین

پس از ایجاد کمپین، نظارت دقیق و پیگیری عملکرد بلند مدت و کوتاه مدت آن بسیار مهم است. به تغییرات در ترافیک برند خود توجه کنید. افزایش جستجو برای نام شرکت ما نشانه خوبی برای کمپین تبلیغاتی‌ برند است. گاهی اوقات کمپین های تبلیغاتی پس از تغییر یک جزئیات کوچک می توانند عملکرد بهتری داشته باشند، بنابراین در صورت لزوم اقدام کنیم. در مورد چنین چیزهایی حساس باشیم و به موقع آنها را بهینه سازی کنیم تا به طور چشمگیری بر موفقیت تلاش ما تأثیر بگذارد.


نتیجه گیری

استفاده از تبلیغات برند می تواند به کسب و کارها در رسیدن به اهداف زیادی در بلندمدت کمک کند. با هویت نام تجاری، مجموعه ای از کانال های تعریف شده و بودجه دقیق، می توان با تنظیم کمپین های تبلیغاتی بی نقص برند، ساخت یک تصویر منحصر به فرد و ثابت برند را آغاز کرد. تصویر برند و هویت برند مستحکم می تواند به عنوان هسته ای برای روابط پایدار و قابل اعتماد با مشتریان شما باشد که کلید توسعه موفقیت آمیز تجارت است.

مطالب مرتبط:

What Is Brand Advertising & Why Should You Use it?

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ