Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / بیزینس موفق (Successful Business)


لازمه داشتن بیزینس موفق چیست؟


لازمه داشتن بیزینس موفق، باید انعطاف پذیر باشیم، برنامه ریزی و مهارت های سازمانی خوبی هم داشته باشیم. بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که کسب درآمد از یک بیزنس کار بسیار راحتی است و کافی است یک شرکت تاسیس کنند و چند نفر نیرو استخدام کنند اما کسب درآمد در یک تجارت بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنند. موفقیت هر کسب و کاری به میزان زیادی به بازاریابی هم مربوط است ولی در کنار داشتن بازاریابی داشتن عوامل مختلفی باعث بیزنس موفق می شود و همچنین بسیاری از جنبه‌های کسب و کارتان به موفقیت بازاریابی شما بستگی دارد. در ادامه مطلب ابتدا راجب کارآفرین صحبت خواهیم کرد زیرا این مطلب شامل مخاطبان کارآفرین هم می شود.

کارآفرین فردی است که یک کسب و کار جدید ایجاد می کند و بیشتر ریسک ها را متحمل می شود. فرآیند راه اندازی یک کسب و کار به عنوان کارآفرینی شناخته می شود. کارآفرین معمولاً به عنوان یک مبتکر، منبع ایده ها، کالاها، خدمات و کسب و کار با رویه های جدید دیده می شود و به طور کلی، کارآفرینی یک محرک حیاتی برای نوآوری و رشد اقتصادی است. بنابراین، تقویت کارآفرینی بخش مهمی از استراتژی های رشد اقتصادی بسیاری از دولت های محلی و ملی در سراسر جهان است.


چگونه بیزنس موفق داشته باشیم؟

ما می توانیم هر نوع کسب و کاری را که می خواهیم راه اندازی کنیم اما باید توجه داشته باشیم، در صورتی که استراتژی لازم برای رسیدن به موفقیت بیزینس را نداشته باشیم هرگز موفق نخواهیم شد. حتی اگر سرمایه اولیه لازم را داشته باشیم.

 در ادامه به ۱۰ نکته مهم اشاره می کنیم که لازمه بیزینس موفق است:

۱- کارها را سازماندهی کنیم

اولین گام برای داشتن یک بیزینس موفق، سازماندهی کردن تمام کارها است. این به ما کمک خواهد کرد تا وظایف خود را سر وقت تکمیل کنیم و همواره در راس کارهایی باشیم که از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

یک راه خوب برای سازماندهی این است که هر روز فهرستی از کارها ایجاد کنیم. همانطور که هر مورد را تکمیل می کنیم، آن را از لیست خود حذف کنیم. تنها در این صورت است که می توانیم اطمینان حاصل کنیم که هیچ چیز را فراموش نمی کنیم و تمام وظایفی را که برای بقای کسب و کارتان ضروری هستند، انجام می دهیم.


سوابق مالی خود را به صورت دقیق ثبت و حفظ کنیم - گروه تبلیغاتی مثلث

۲- سوابق مالی را نگه داریم

تا زمانی که یک کسب و کار داریم، بسیار ضروری است که سوابق مالی خود را به صورت دقیق ثبت و حفظ کنیم. با انجام این کار، به خوبی می توانیم تشخیص بدهیم که کسب ‌وکار ما از نظر مالی در کجا قرار دارد و با چه چالش‌های احتمالی مواجه خواهیم شد و همچنین دانستن این موضوع به ما زمان می دهد تا استراتژی هایی برای غلبه بر آن چالش ها ایجاد کنیم.

بیزینس ها برای موفق شدن به سراغ سیستم های حسابداری پیشرفته می روند تا هر زمان که نیاز داشته باشند بتوانند در سریع ترین زمان ممکن سوابق مالی خود را بررسی کنند. سوابق حسابداری که باید نگه دارید عبارتند از: سوابق خرید و فروش کالا و خدمات، ثبت درآمد و هزینه، حساب‌های فروش، حساب‌های نقدی خرد، فاکتورها و رسیدها، سفارشات و یادداشت های تحویل، قراردادها، صورت حساب های بانکی تجاری، سوابق مالیات بر ارزش افزوده، در صورت وجود، سوابق کارکنان، ثبت دارایی ها و بدهی ها، صورت وضعیت موجودی در پایان هر سال مالی، سابقه پرداخت سود سهام، در صورت وجود


۳- بازار مناسب را مشخص کنیم

برای این که یک بیزنس موفق داشته باشیم باید محصولات یا خدمات خود را به بازاری جوان و با رشد سریع معرفی کنیم. در بخش‌های بالغ‌تر، برای متمایز کردن خود به مزیت رقابتی نیاز خواهیم داشت، مانند نوآوری در محصول یا خدمات، خدمات عالی به مشتری یا قیمت مناسب.

بهترین روش این است که از یک شرکت تخصصی و یا دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم تا به ما کمک کند اطلاعات بیشتری را برای تعریف بازار بالقوه خود جمع آوری کنیم، مانند نقاط قوت و ضعف رقبای خود و زمان توسعه مورد نیاز برای تولید محصول خود.

مطمئن باشید اگر در ابتدای راه اندازی بیزنس خود برای انتخاب بازار مناسب وقت و هزینه کافی صرف نکنیم، طولی نخواهد کشید که در آستانه شکست قرار خواهیم گرفت.


مدیران برای بیزینس موفق خود باید از متخصص برای  حوزه کاری استفاده کنند - گروه تبلیغاتی مثلث

۴- افراد مناسب را در تیم خود قرار دهیم

افراد تیم ما باید مهارت هایی داشته باشند که مکمل یکدیگر باشند. مدیران برای اطمینان حاصل کردن از بیزینس موفق خود باید از کارشناسان متخصص برای هر حوزه کاری استخدام و استفاده کنند. ما نباید از استخدام افرادی بترسیم که در زمینه های مربوطه از تخصص بیشتری نسبت به ما برخوردار هستند و  باید به یاد داشته باشیم که همین مورد می تواند باعث پیشرفت ما شود.

همچنین فراموش نکنیم که در نهایت آزمون واقعی، بازار است. برای دستیابی سریع و کارآمد به مخاطبان هدف، باید در همان ابتدا به فکر استخدام متخصصان بازاریابی باشیم. بازاریابی، اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود اما برای موفقیت هر بیزینس بسیار مهم است.

برای نیروهای خود هزینه کنیم و در صورت نیاز آن ها را برای شرکت در دوره های آموزشی تشویق کنیم. مطمئن باشیم نیروهای ما هر چقدر با دانش روز آشنایی بیشتری داشته باشند به همان اندازه ما را به سودآوری بیشتری خواهید رساند.


۵- یک هیئت مشاور شخصی داشته باشیم

به خصوص در مراحل اولیه کسب و کار، به افرادی نیاز داریم که بتوانیم به آن‌ ها اعتماد کنیم تا برای مشاوره به آنها مراجعه کنیم. هیئت مشاوران شخصی ما می تواند متشکل از مربیان، صاحبان مشاغل و کارآفرینان، شرکت های بازاریابی و در برخی موارد خاص اعضای خانواده باشد.

این مهم است که افراد حاضر در هیئت مدیره به ما توصیه هایی بدون اعمال هرگونه غرض ورزی ارائه بدهند. همچنین این افراد نباید فقط چیزهایی را به بگویند که فکر می کنند ما دوست داریم بشنویم زیرا در بیزینس به افراد «بله قربان گو» نیازی نداریم، ما افرادی را می‌خواهیم که وقتی مسیر اشتباهی را طی می‌کنیم، بتوانند به کمکمان کنند تا مسائل را اصلاح کنیم.


رقبا ممکن است کاری را به درستی انجام دهند که ما هم بتوانیم در کسب و کار خود پیاده سازی کنیم - آژانس تبلیغاتی مثلث

۶- رقبا‌ی خود را تجزیه و تحلیل کنیم

رقابت بهترین نتایج را به همراه دارد. برای موفقیت بیزینس، نباید از رقبا‌ی خود بترسیم و باید همواره آن ها را دنبال کنیم. آنها ممکن است کاری را به درستی انجام دهند که ما هم بتوانیم در کسب و کار خود برای کسب درآمد بیشتر پیاده سازی کنیم.

اما توجه داشته باشیم که قرار نیست هرگز از آن ها کپی برداری کنیم، این می تواند ما را در آستانه شکست قرار بدهد یعنی علاوه بر داشتن توجه به رقیبان باید خود را متمایز از آنها کنیم و نظر بازار را به خود جلب کنیم و همچنان از استراتژی های رقبا‌ی هم بهره مند شویم.

حتی در صورتی که رقبا‌ی ما در یک مرحله دچار شکست شدند، به جای خوشحالی از این اتفاق، سریع دست به کار شویم و سعی کنیم علت را پیدا کنیم تا آن اشتباه را دوباره تکرار نکنیم. در حال حاضر بیزینس های موفق در سراسر دنیا هستند یک تیم متخصص برای این بخش دارند و مدام رقبا‌ی خود را زیر ذره بین قرار می دهند.


۷- برای موفق شدن عجله نکنیم

یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید «رم یک روزه ساخته نشد». برای رسیدن به هر موفقیتی شما باید زمان لازم را سپری کنید. توجه داشته باشید عجله کردن می تواند تمرکز شما را کمتر کند.

فراموش نکنیم تنها به این دلیل که ما تصمیم گرفته ایم یک کسب و کار راه اندازی کنیم، بلافاصله شروع به کسب درآمد نخواهیم کرد. بازار به زمان نیاز دارد تا با ما آشنا شود. بهترین کار این است در ابتدا روی دستیابی به اهداف کوتاه مدت خود تمرکز کنیم.


برای تنظیم اهداف باید شناخت درستی از پتانسیل های بیزنس و ریسک های ممکن داشته باشیم - آژانس تبلیغاتی مثلث

حتما برای خود لیستی از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تهیه کنیم و سعی کنیم طبق زمان بندی جلو برویم. البته باید توجه داشته باشیم که نباید مدت رسیدن به اهداف خود را آرمانی تعیین کنیم. برای تنظیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما باید شناخت درستی از پتانسیل های بیزنس خود و ریسک های ممکن داشته باشیم.


۸- برای فداکاری آماده شویم

راه اندازی یک کسب و کار، کار سختی است، در بسیاری از موارد باید بیشتر از زمانی که برای شخص دیگری کار می‌کردید وقت بگذارید. این ممکن است به معنای صرف زمان کمتر با خانواده و دوستان باشد. ممکن است ما بویژه در هفته ها، ماه ها و حتی سال های اول فرصت چندانی برای انجام برنامه های مورد علاقه خود نداشته باشیم، اما باید توجه کنیم که در نهایت قرار است بیزنس خود را توسعه دهیم.

اگر جزو افرادی هستید که به سرعت خسته می شوند و نمی توانند در صورت لزوم فداکاری کنند بهتر است از راه اندازی بیزنس صرف نظر کنید. لازمه یک بیزینس موفق این است که شما برای فداکاری کردن آماده باشید.


۹- ثابت قدم باشیم

ثبات یک جزء کلیدی برای کسب درآمد در تجارت است. شما باید کارهایی را که برای موفقیت بیزینس لازم است انجام دهیم. این باعث ایجاد عادات مثبت بلند مدت می شود که به ما کمک می کند در دراز مدت درآمد کسب کنیم. البته توجه داشته باشید که افراد بسیار زیادی هستند که خواهان ایجاد ثبات و پایداری در کسب و کار خود هستند اما موفق نمی شوند. ما باید در این زمینه آموزش ببینیم.


بیزنس باید ایجاد تغییرات مثبت در جهان پیرامون شود - گروه تبلیغاتی مثلث

۱۰- سعی کنیم تغییرات مثبتی ایجاد کنیم

در نهایت همواره تلاش کنیم تا بیزنس ما باعث ایجاد تغییرات مثبت در جهان پیرامون شود. هرگز پول را تنها لازمه موفقیت بیزینس خود قرار ندهیم. اگر تصمیم گرفته ایم بیزینسی رو شروع کنیم و یا کارآفرین باشیم باید بدانیم که وظیفه مهمی را قبول کرده ایم و سعی کنیم با رفتار و منش خود الگوی کارمندان خود باشیم.


صحبت نهایی

علاوه بر این که سرمایه و درآمد حاصل از یک کسب و کار جز موفقیت بیزینس حساب می شود، اما متغیر‌های دیگری هستند که جزء بیزینس موفق محسوب می شوند. اینجا به چند مورد از آن اشاره کرده ایم.موفقیت یک شرکت به کیفیت نیروی کار آن بستگی دارد و هر تغییری در سازمان از مجرای منابع انسانی می‌گذرد یعنی هیچ تغییری در کسب و کار شما حاصل نمی‌شود مگر با همکاری و همراهی منابع انسانی‌. داشتن استراتژی متناسب با شرایط و متغیر های محیطی می تواند باعث مشخص شدن مسیر رسیدن به هدفمان شود که در نهایت منجر به بدست آوردن موفقیت است. اعتبار جزو پایه و اساس بیزینس ها است و بدست آوردن آن یکی از بزرگترین موفقیت هاست که با سال ها تلاش باید بدستش آورد. بدست آوردن اعتبار به می تواند به ثبات بیزینس کمک کند. دستاورد ها و پیشرفت و توسعه و… همگی از موفقیت هایی هستند که باید تلاش کنیم در بیزینس‌مان بدست بیاوریم.


مطالب مرتبط:

?What Defines a Successful Business

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ