Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / اعتماد به برند (Trust The Brand)


اعتماد به برند یک هدف است


اعتماد به برند چیزی بیش از اعتماد به محصول برند خوب را تشکیل می دهد. همچنین شامل کل تجربه ای است که مشتریان از خرید تا استفاده از محصول از برند بدست می آورند. هنگامی که مصرف کنندگان به یک برند اعتماد می کنند، سه عامل اصلی برای ایجاد اعتماد به برند برای آنها مهم است. اولین مورد از آن صادق بودن است، دومی احترام گذاشتن و سوم مراقبت از مشتریان و هم ذات پنداری با آنها است. این عوامل حتی اگر برند جدید باشد، مهم هستند. برندهایی که این سه عامل را به روشی قوی‌تر توسعه می‌دهند، در ایجاد ارزش برند بهتر از رقبای خود عمل می‌کنند. اعتماد به برند هم به مخاطبان آن اطمینان می دهد که خرید خوبی انجام می دهند و هم انتخاب را از بین برندهای دیگر ساده تر می کند.

اغلب افراد تمایلی ندارند به برندهایی که درباره آنها چیزی نمی دانند نگاه کنند به همین دلیل است که ایجاد اعتماد به برند، بخش اساسی هر استراتژی بازاریابی است.

در سال ۲۰۲۱، Deloitte Insights اعتماد را به عنوان یکی از برجسته ترین روندهای بازاریابی جهانی ذکر کرد.


اعتماد به برند بخشی از استراتزی بازاریابی است - گروه تبلیغاتی مثلث
اعتماد به برند بخشی از استراتزی بازاریابی است

چرا برندهای قابل اعتماد مهم هستند؟

با گذشت ۵۰ سال شبکه‌های تجاری از ارتباطات محلی به جهانی گسترش یافتند. این ارتباطات تجاری چالش های خاص خود را دارد. با توجه به بازار رقابتی و انتخاب های بی‌پایانی افراد دارند، چگونه می‌توانید مطمئن باشید که شرکتی که در دور دست‌ها قرار دارد برای همکاری با آنها اطمینان ایجاد می کنند؟

چگونه مطمئن شویم که مشکلات به سرعت حل و خطوط تامین یا پروژه های همکاری با هم به تعویق نمی افتد؟ در دنیای B2B، با میلیون‌ها نفر در در این بیزینس، تنها راه برای انجام این کار این است که با کسب‌وکاری که به آن اعتماد دارید و کسب‌وکاری باشید که دیگران به آن اعتماد دارند. به طور خلاصه، ایجاد اعتماد به برند واقعاً می تواند از نظر وفاداری، پذیرش و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید نتیجه دهد.

طبق نظرسنجی جهانی سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا مصرف کنندگان به برندها اعتماد می کنند:

تجربه محصول: در این مطالعه، ۸۷ درصد از مصرف کنندگان مصاحبه شده، تجربه خود را با یک محصول به عنوان دلیلی برای اعتماد به یک برند ذکر کردند. با تفکیک بیشتر، ۷۳٪ کیفیت محصول یا خدمات را دلیل اعتماد خود عنوان کردند.

تجربه مشتری: ۵۶٪ تجربه مشتری خود را با یک برند به عنوان مهم در ایجاد اعتماد ذکر کردند. مواردی مانند نحوه برخورد شرکت با مصرف کننده، سرعت پاسخگویی به شکایات و محافظت از حریم خصوصی مشتریان در این دسته گنجانده شده است.

تأثیر بر جامعه: ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان دلیلی را شامل تأثیر شرکت بر جامعه ذکر کردند، از جمله اینکه چگونه با کارکنان خود منصفانه رفتار می کند (بزرگترین عامل در این دسته)، اما همچنین مواردی مانند موضعی که کسب و کار (در صورت وجود) در مورد اجتماعی گسترده تر اتخاذ می کند. مسائلی مانند محیط زیست، نژاد و جنسیت.


اعتماد به  برند - گروه تبلیغاتی مثلث
اعتماد به برند برای تاثیر گذاری بر تصمیم مشتریان

چرا اعتماد به برند برای کسب و کارهای موفق مهم است؟

ایجاد اعتماد به برند واقعاً می تواند از نظر وفاداری، پذیرش و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید نتیجه دهد. اعتماد همیشه بخشی از داستان یک برند بوده است. میزان اعتمادی که برند می تواند داشته باشد مدت‌ها است با موفقیت آن در بازار مرتبط بوده است. در عصر نوین تفاوت عمده این است که مردم می توانند برداشت ها و تجربیات خود را از یک برند در سراسر جهان به صورت آنلاین پخش کنند.

مخاطبان هدف می توانند نظرات آنلاین یک محصول یا خود یک برند را بررسی کنند و ببینند دیگران در مورد خریدشان چه احساسی داشته اند. این باعث شده است که ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری بیش از هر زمان دیگری مهم باشد تا اعتماد به برند به دلیل بررسی های آنلاین از بین نرود. خریداران توقعات بیشتری نسبت به برندهایی که انتخاب می کنند دارند و سطح کلی اعتماد آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد به غیر از اینکه آیا محصول کارایی درستی دار یا خیر.

وقتی یک مصرف کننده به یک برند اعتماد می کند، ۵۳ درصد احتمال دارد که جدیدترین محصولات آن را امتحان کند. در میان برندهایی که اعتماد وجود ندارد، تنها حدود ۲۵ درصد احتمالاً محصولات جدید آن برند را می‌خرند.وقتی به یک برند اعتماد می کنند، بیش از دو برابر احتمال وفاداری به آن برند را دارند. آنها همچنین دو برابر بیشتر احتمال دارد از یک برند ر مقابل دیگر برندها حمایت کنند.

خریداران از روش‌های بازاریابی که برای دهه‌ها استاندارد بوده است دور می‌شوند و در عوض به شبکه‌های اجتماعی یا یکدیگر برای تصمیم‌گیری درباره خرید و اعتماد به آن تکیه می‌کنند. در واقع، دریافت نظرات سایر مصرف‌کنندگان برای خریداران امروزی آنقدر مهم است که قبل از اطمینان کافی برای خرید آنلاین یک کالا، تعداد نظرات مصرف کنندگان را مورد اعتماد خود قرار می دهند. دریافت نظرات مثبت از طریق کیفیت و تجربه مشتری در بازار بسیار مهم است.


به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه مشتری باشیم - گروه تبلیغاتی مثلث
توجه به بهبود تجربه مشتری

مزایای اعتماد به برند

  • اعتماد به برند باعث ایجاد کسب و کار جدید می شود.
  • اعتماد به بر‌ند، پذیرش بازاریابی را افزایش می دهد.
  • اعتماد به برند باعث ایجاد وفاداری می شود.
  • وفاداری به برند باعث ایجاد حمایت از مشتری می شود.
  • وفاداری به برند، حمایت و حسن نیت می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا هر طوفانی را پشت سر بگذارد.

چگونه اعتماد برند را به دست آوریم

ایجاد اعتماد به زمان و به استراتژی مدیریت برند قوی نیاز دارد، اما در بلندمدت نتیجه می دهد. ارزش مشتریان بازگشتی تا ۱۰ برابر بیشتر از خرید اولیه آنها است. به دست آوردن یک مشتری جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه داشته باشد.


۱. ارائه خدمات ثابت به مشتریان

برای ایجاد وفاداری به برند باید در طول زمان اعتماد مخاطبان خود را جلب کنیم. ایجاد آگاهی در بین افراد از شروع به کار کردن و خدمات بیزینس خود، یعنی ما در حال ایجاد آگاهی از برند هستیم. روی آموزشی و مفید بودن تمرکز کنیم و با استفاده از ویدئو یا وبلاگ، محتوای آموزنده و جذاب ارائه دهیم.

این باعث می شود که بر‌ندما به عنوان یک رهبر فکری صنعت تثبیت شود. یک تجربه عالی برای مشتری ارائه دهیم و همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه مشتری باشیم مثلا یک وب سایت کاربر پسند طراحی کنیم و از راه‌هایی برای ساده‌سازی فرآیند پرداخت استفاده کنیم.


جلب اعتبار مشتریان با وفاداری به برند - گروه تبلیغاتی مثلث
جلب اعتبار مشتریان با وفاداری به برند

۲. اعتبار برند ایجاد کنیم

اصالت به معنای وفادار ماندن به ارزش‌های اصلی بر‌ندمان است. این به کسب و کار کمک می کند تا اعتبار خود را نزد مشتریان جلب کند.

هنگام ساختن اعتبار برند به ۳ شاخص زیر پایبند باشیم:

قابل اعتماد: ارائه کالاها و خدمات با کیفیت (هر بار به وعده های خود عمل کنیم).

محترمانه: مشتری را در اولویت قرار دهیم و روی ارزش بخشیدن تمرکز کنیم. همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه مشتری باشیم.

واقعی: با مشتریان خود با صدایی معتبر و انسانی صحبت کنیم. کسب‌وکارهای جهانی می‌توانند از بومی‌سازی یا ارائه خدمات به زبان‌های مختلف برای بهبود تجربه مشتری خود استفاده کنند.


۳. ارزش های تجاری خود را به اشتراک بگذاریم

اعتماد بر دو عامل استوار است: تعهد به وعده ها و رفتار اخلاقی (انجام کار درست و کمک به بهبود جامعه).

ما باید همان کیفیت محصول و خدماتی که از آن برای تبلیغات استفاده کرده ایم را به مشتریان ارائه دهیم. اما مواردی مانند مسئولیت شرکتی، پایداری، حریم خصوصی و آگاهی اجتماعی اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. ۸۶ درصد از مردم می‌خواهند که شرکت‌ها از مسائل اجتماعی دفاع کنند و ۶۶ درصد از خریداران برای محصولی که توسط یک بر‌ند پایدار ساخته شده است، بیشتر هزینه می‌کنند.

مشتریان امروزی برندی می خواهند که:

  • از داده ها و حریم خصوصی آنها محافظت می کند.
  • تاثیرات زیست محیطی را ترویج می کند.
  • مشتری را بر سود اولویت می دهد.
  • از رفاه اجتماعی و زنجیره تامین اخلاقی پشتیبانی می کند.
  • به امور اجتماعی و خیریه کمک می کند.

استفاده از اینفلوئنسر به عنوان حامی برند - گروه تبلیغاتی مثلث
استفاده از اینفلوئنسر به عنوان حامی برند


۴. شهرت خود را از طریق تبلیغات دهان به دهان بسازیم

مشتریان نظرات خود را به صورت آنلاین ثبت می کنند. آنها عکس های خود را با استفاده از هشتگ ها و تگ‌ها گسترش می‌دهند و با استفاده از محصول ما ویدیو می سازند و در نهایت کسب و کار ما را به دوستان خود توصیه می کنند.

محصول یا خدمات با کیفیتی را ارائه دهیم که مشتریان ما دنبال آن می‌گردنند. سپس، از مشتریان وفادار و مخاطبان بخواهیم تا درمورد خریدی که انجام داده اند صحبت کنند. برای گرفتن بازخورد از مخاطبان:

  • مکانی را در وب سایت خود برای ارسال بازخورد فراهم کنیم.
  • در وب سایت و کانال های اجتماعی خود گواهی نامه ارسال کنیم.
  • به دنبال اینفلوئنسرها در صنعت خود باشیم که طرفداران زیادی دارند. آنها را به عنوان حامیان برند برای تبلیغ محصولات خود استخدام کنیم.
  • محتوای تولید شده را در رسانه های اجتماعی از طریق هشتگ های مرتبط، هدایا و مسابقات وایرال کنیم.

مطالب مرتبط:

What Is Brand Trust and How to Make It Work for Your Business

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ