Mosalas Advertising Group

Demo Reel

خانه مشاوره
DEMO REEL

صفحه اصلی / وبلاگ / تبلیغات سازمانی با تبلیغات محصول

تبلیغات سازمانی در مقابل تبلیغات محصول و تفاوت آنها چیست؟

تیم های بازاریابی می توانند در هنگام تبلیغ محصولات جدید و موجود سازمان خودشان از استراتژی ­های تبلیغاتی مختلفی استفاده کنند. تبلیغات سازمانی و تبلیغات محصول نشان­دهنده دو گزینه مؤثر است که این متخصصان بسته به اهداف بازاریابی ک دارند، می­توانند از آنها استفاده کنند. یادگیری بیشتر در مورد این استراتژی ­ها، از جمله مزایای بالقوه آنها، می تواند به ما کمک کند تا تعیین کنیم کدام یک انتخاب بهتری برای تیم ما است. در این مطلب به تبلیغات سازمان و محصول می پردازیم و نکاتی را برای استفاده از این استراتژی ها و مثال ها ارائه می دهیم.


تبلیغات سازمانی با تبلیغات محصول چه تفاوتی دارد؟


تفاوت اصلی بین این دو نوع تبلیغات در این است که سازمان ها از تبلیغات سازمانی هنگام بازاریابی چند محصول به طور همزمان استفاده می­کنند و در هنگام تبلیغات محصول تمرکز فقط روی یک محصول می­باشد. ما می­توانیم از تبلیغات محصول زمانی استفاده کنیم که در تلاش برای افزایش بازاریابی جهت یک کالای خاص در یک خط محصول هستیم و یا اگر سازمان ما فقط یک محصول را می­فروشد.

در همین حال، اگر سازمان ما چندین محصول یا خدمات را برای فروش در دسترس دارد، می‌توانیم از تبلیغات سازمانی برای تبلیغ برند خود و همه پیشنهادات آن استفاده کنیم. سازمان ها اغلب از ترکیبی از هر دو نوع تبلیغات در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند.

تبلیغات سازمانی  - گروه تبلیغاتی مثلث
تبلیغات سازمانی

تبلیغات سازمانی چیست؟


تبلیغات سازمانی نوعی استراتژی است که می تواند یک سازمان و همه پیشنهادات آن را ارتقا دهد. این استراتژی که گاهی اوقات تبلیغات شرکتی هم نامیده می شود، معمولاً بر افزایش تمرکز برای ارائه کلی یک برند، تصویر و پیام اصلی شرکت ارائه دهنده بکار می رود. هدف این حوزه‌ها جذب و حفظ مشتریان است:

برند

سازمان­ هایی که از تبلیغات سازمانی استفاده می­کنند از تلاش های بازاریابی خود برای افزایش شناخت کلی برند و ایجاد ارتباط مثبت مصرف کننده با پیشنهادات خود بهره­ مند می­شوند. این تلاش‌ها وضعیت سازمان را در صنعت مربوطه و خط تولید یا خدماتی که ارائه دهنده آن هستند ممکن است برجسته کند.

به عنوان مثال، یک تولید کننده کامپیوتر ممکن است خود را به عنوان ارائه دهنده پیشرو کامپیوترهای مقرون به صرفه و باکیفیت معرفی کند. این استراتژی شهرت مثبت این شرکت را نشان می دهد و در عین حال مصرف کنندگان را تشویق می کند تا همه ­ی محصولات چنین شرکتی را خریداری کنند تا اینکه از یک کالای خاص حمایت کنند.

وجهه و محبوبیت یک برند نوعی نگرش، احساس یا سبک زندگی است - گروه تبلیغاتی مثلث
محبوبیت برند نوعی نگرش، احساس یا سبک زندگی است

محبوبیت و وجهه برند

وجهه و محبوبیت یک برند نوعی نگرش، احساس یا سبک زندگی است که سازمان ها در کمپین های بازاریابی خود سعی در ایجاد آن دارند. این تصویر محبوب می‌تواند نمادین یا مستقیم باشد، اغلب به القای اعتماد یا تأثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار کمک می‌کند.

در تبلیغات سازمانی، این تصویر محبوب به کل خط تولید یک سازمان گسترش می یابد، زیرا جزئی از آن برند است و فقط به یک محصول خاص تعلق ندارد. به عنوان مثال، یک شرکت خودروسازی ممکن است تبلیغاتی ایجاد کند و در نتیجه برند خود را با مفاهیم اعتماد و اطمینان و جذابیت درونی (کاریزما) مرتبط کند. از این ارتباطات برای جلب توجه به علایق یا احساسات مشتریان و الهام بخشیدن به آنها برای خرید آن محصول استفاده می کند.

پیام اصلی

پیام اصلی یک کمپین تبلیغات سازمانی اغلب به خواسته ­ها یا نیازهای مصرف کننده می­پردازد و تشویق به خرید پیشنهادات سازمان برای تحقق آن نیازها و خواسته­ ها می کند. به عنوان مثال، یک شرکت محصولات تمیزکننده ممکن است یک پیام اصلی ایجاد کند که نشان می دهد چگونه محصولات آنها به بهداشتی ­تر کردن فضاهای آشپزخانه کمک می کنند. یک سازمان همچنین ممکن است یک پیام اصلی برای تبلیغات خود ایجاد کند که با برند یا ارزش های آن همسو باشد. به عنوان مثال، شرکت محصولات تمیزکننده ممکن است تعهد خود به پایدار ماندن را با ارتقای توانایی مشتریان برای پرکردن مجدد محصولات جهت ایجاد زباله کمتر برجسته کند.

بازاریابی برند می تواند به ایجاد مشتریان وفادار کمک کند - گروه تبلیغاتی مثلث
بازاریابی برند می تواند به ایجاد مشتریان وفادار کمک کند

مزایای تبلیغات سازمانی


در اینجا برخی از مزایای معمول مرتبط با تبلیغات سازمانی آورده شده است:

وفاداری را افزایش می دهد: بوسیله بازاریابی کلی یک برند، سازمانمان می تواند به ایجاد مشتریان وفادار کمک کند زیرا ما می توانیم ارزش ها و ماموریت اصلی آن سازمان را با علایق یا نیازهای مشتریان هماهنگ کنیم. به طور مشابه، وقتی مشتریان می دانند که می توانند از ما انتظار یک محصول با کیفیت بالا یا سودمند را داشته باشند، این خود می تواند آنها را متقاعد کند که هنگام عرضه پیشنهادات جدید، به خرید خود ادامه دهند.

شناخت برند را تقویت می کند: اگر سازمانمان بتواند یک تصویر یا لوگوی مشخص از برند ایجاد کند، ممکن است به افزایش فروش یا آگاهی کمک کند زیرا مشتریان برند ما را می شناسند و آن را با ویژگی­ های مثبت در ارتباط می دانند. به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک ممکن است لوگوی خود را روی هر لباس چاپ کند تا به ارائه حداکثری دست یابد.

مراجعه مصرف کننده را ترویج می کند: مشتریان وفادار می توانند از طریق بازاریابی دهان به دهان مشتریان جدیدی را برای کسب و کار‌مان بیاورند. این مشتریان می‌توانند حمایت خود را از پیشنهادات ما با دوستان خود به اشتراک بگذارند، که ممکن است در صورت توصیه توسط شخصی مورد اعتماد، احتمال خرید چیزی بیشتر شود.


نکاتی برای تبلیغات سازمانی


در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانیم برای تلاش های تبلیغاتی سازمانی خود از آنها استفاده کنیم:

یک داستان بگویید. از تکنیک های داستان سرایی برای جلب توجه احساسات مشتریان و نشان دادن آنچه شرکت ما نمایندگی می کند و ارزش محصولات و خدمات آن استفاده کنیم. به عنوان مثال، یک شرکت تولید کننده ماشین های کاروان (RV) ممکن است تبلیغاتی درباره مردی بسازد که با سگ خود در یک ون در حال سفر کردن است، بدین ترتیب محصول خود را با احساسات عاشقانه و ماجراجویی مرتبط کند.

مزایای کلی خود را شرح دهید. از تلاش های تبلیغاتی سازمانی برای نشان دادن ارزش کلی برند خود و متمایز کردن آن از رقبا استفاده کنیم. برای مثال، ممکن است مشخص کنیم که خط تولید محصول ما گزینه‌ای کم‌هزینه در بازار است تا مشتریان را تشویق به خرید هر یک از پیشنهادات کنیم.

برند خود را بگنجانید. برای کمک به افزایش شناخت مشتریان بالقوه، نام برند یا لوگوی خود را در سراسر تبلیغات درج کنیم. وقتی افراد فوراً مشخصات برند ما را تشخیص دهند، این کار ممکن است محصولات ما را در فروشگاه ها برجسته کرده و افراد را تشویق به خرید آن محصولات کند.


نمونه ای از تبلیغات سازمانی


یک شرکت تولید کننده پنکه­ ی جدید به نام Wave Fan Co. چهار محصول می فروشد: پنکه سقفی، پنکه رومیزی، پنکه صنعتی و پنکه اداری. طراحی منحصر به فرد این پنکه­ ها به حفظ الکتریسیته و تولید جریان بیشتر هوای خنک کمک می کند. فعالیت‌های تبلیغاتی سازمانی این شرکت شامل ویدیوهایی است که با به نمایش گذاشتن رویکرد طراحی و مزایای خط تولید محصول و با استفاده از یک سری آزمایش‌ها به مقایسه پنکه‌های معمولی با پنکه‌های این شرکت ( Wave Fan Co ) می‌پردازد. این استراتژی به جای تمرکز بر محصولات به شکل جداگانه، تعهد شرکت به نوآوری را از طریق طراحی منحصربه‌فرد و کارایی ارائه‌شده به مشتریان نشان می‌دهد.

تبلیغات محصول - گروه تبلیغاتی مثلث
تبلیغات محصول

تبلیغات محصول چیست؟


تبلیغات محصول زمانی انجام می­شود که یک سازمان فعالیت‌­های بازاریابی متمرکز بر یک محصول خاص را توسعه می دهد و آن را جدا از سایر محصولات و برند کلی شرکت تبلیغ می کند. هنگام انجام تبلیغات محصول، سازمان ها اغلب ویژگی ها، کاربردها و مزایای محصول را برای جذب مشتریان برجسته می کنند. در اینجا سه ​​نوع تبلیغات محصول مورد استفاده سازمان ها توضیح داده شده است:

تبلیغات رقابتی

سازمان ها اغلب از این استراتژی تبلیغاتی هنگام معرفی محصول جدید به بازار رقابتی استفاده می کنند. به طور مثال، یک شرکت فعال در صنعت رقابتی خودرو ممکن است آخرین مدل خود را با برجسته کردن ویژگی‌هایی معرفی کند که آن خودرو را از مدل‌های موجود سایر تولیدکنندگان متمایز می‌کند. اگر خودروهای دیگر ویژگی‌های مشابهی داشته باشند، شرکت تولید کننده ممکن است از زبانی استفاده کند که مدل شرکت خود را ارزشمندتر یا مفیدتر از سایر رقبا نشان دهد، مانند برجسته کردن جایزه‌ای که اخیراً برای برنده شدن گذاشته است.

تبلیغات مقایسه ای

در تبلیغات مقایسه ای، یک شرکت مستقیماً محصول خود را با پیشنهادات رقیب خود مقایسه می کند. هدف این تبلیغات معمولاً اثبات این است که سازمان شما محصول بهتری را از طریق مقایسه های خاص مانند عملکرد، ویژگی ها یا قیمت ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک سرویس تحویل غذا ممکن است نشان دهد که گزینه های انتخاب غذای بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود ارائه می دهد.

تبلیغات پیشرو و خلاقانه

سازمان ها از این استراتژی تبلیغاتی زمانی استفاده می کنند که محصولی را وارد بازاری کاملا جدید و بدون رقیب می­کنند. بیزینس ها اغلب سعی می‌کنند با نشان دادن اینکه چگونه قادرند یک مشکل رایج را حل کنند، قرار گرفتن در معرض محصول و ارائه آن را افزایش می­دهند. به عنوان مثال، شرکتی که دستگاه جدیدی اختراع می کند که غذا را سریع­تر از هر روش دیگری طبخ می کند، ممکن است ویدیوهای نمایشی منتشر کند که نشان دهد مصرف کنندگان می توانند با استفاده از این دستگاه، در زمان تهیه غذا صرفه جویی کنند.


مزایای تبلیغات محصول


در اینجا برخی از مزایای معمول مرتبط با تبلیغات محصول آورده شده است:

تقاضا را افزایش می­دهد: هنگامی که سازمان ها از تکنیک های تبلیغاتی مقایسه ای یا رقابتی برای محصول تولیدی خود استفاده می کنند، می توانند آن امتیازی را که محصول آنها را بهترین کرده، برجسته کنند. فراتر از متمایز کردن محصول نسبت به سایر رقبا، این تاکتیک ها کمک می کند به اثبات مرغوبیت و قابلیت­ هایی که مشتریان می توانند از این خرید به دست آورند.

موارد استفاده را نمایش می‌دهد: تبلیغات محصول به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا تمام کاربردهای محصول خود را نشان دهند و مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا عملکردهای آن را درک کنند. این تکنیک همچنین می­تواند به کاهش تصورات غلط در مورد محصول کمک کند، تصوراتی که ممکن است مشتریان با آگاهی کمتر را از خرید محصول منصرف کند.

مخاطبان خاص را هدف قرار می دهد: شرکت ها می توانند در مورد بازارهای هدف و مشتریان خود تحقیق کنند تا نیازهای آنها را درک کنند. سپس می‌توانند استراتژی‌های تبلیغاتی محصول را توسعه دهند که این نیازها را برطرف می­کند یا افراد علاقه‌مند به محصولات مشابه را جذب می­ نماید.


نکاتی برای تبلیغات محصول


در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانیم از آنها برای حمایت از تلاش های تبلیغاتی محصول خود استفاده کنیم:

روی ویژگی های مثبت محصول تمرکز کنیم: هنگامی که یک محصول را تبلیغ می کنیم، می خواهیم علایق یا نیازهای مشتریان را جلب کنید تا ثابت کنید که این محصول برای آنها ارزش قائل می شود. تأکید بر ویژگی‌های مثبت یک محصول، مانند خصوصیات مربوط به ظاهر محصول، عملکرد آن یا هزینه­ پرداختی، می‌تواند به متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول کمک کند.

کاربردهای محصول را نشان دهیم: مشتریان اغلب به دنبال محصولاتی می گردند که مشکل خاصی را حل کنند، بنابراین نشان دادن محصول ما به عنوان یک راه حل مشکلات موجود می تواند منجر به خرید شود. نشان دادن نحوه استفاده از محصول، مانند ارائه و نمایش این عملکرد، همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا آن را با وضوح بیشتری درک کنند و تصور کنند که چگونه می تواند چنین محصولی مناسب برای زندگی روزمره آنها باشد.

محصول خود را از رقبا متمایز کنیم: می توانیم با نشان دادن تفاوت های خاصی که محصول­ ما ارائه می­دهد و باعث بهتر شدن آن می شود، مشتریان را متقاعد کنیم که محصول ما را در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار انتخاب کنند. هنگام استفاده از این تاکتیک، مطمئن شوید که شواهدی برای حمایت از ادعاهای خود داریم.


نمونه ای از تبلیغات محصول


شرکت نوشیدنی ورزشی SportYum نوشیدنی جدیدی را برای سگ ها عرضه می کند. از آنجایی که این شرکت نوشیدنی­های ورزشی برای انسان می سازد، قصد دارد این نوشیدنی را جداگانه تبلیغ کند زیرا بازار متفاوتی را نشان می دهد. هنگامی که SportYum کمپین بازاریابی را راه اندازی می کند، با یک خرده فروش داخلی عرضه حیوانات خانگی شریک می­شود تا محصول را در درب ورودی فروشگاه های خود به نمایش بگذارد.

علاوه بر این، SportYum محصول را در ویدیوهای مربوط به حیوانات خانگی تبلیغ می‌کند که به شکل پلتفرم‌های آنلاین اجرا می‌شوند و از تبلیغات هدفمند به منظور دسترسی به افرادی استفاده می‌کند که در رسانه‌های اجتماعی به سگ‌ها ابراز علاقه کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

Product Advertisement vs Institutional Advertisement: What You Need to Know

مشاهده نظرها +
بستن نظرها -

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدیدترین مطالب وبلاگ
۸:۰۰ ق.ظ

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت....

تفاوت بازاریابی و فروش

blog تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ مقایسه فروش و مارکتینگ اگرچه بسیاری از مردم از اصطلاحات فروش و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می کنند، تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد. هر دو عملکرد قصد دارند درآمد کسب و کار را افزایش دهند، اما روشی که آنها برای انجام این کار تلاش می کنند متفاوت....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از....

برندسازی دیجیتالی (Digital Branding)

blog برندینگ دیجیتالی چیست؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، بلکه به یکی از ضروریات زندگی روزمره هم تبدیل شده است. بسیاری از مردم در طول روزهای هفته بیشتر زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند و اینترنت بدون شک مکانی برای....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر....

تبلیغات برند چیست؟ (?What is brand advertising)

blog تبلیغات برند چیست و چگونه کمپین برندینگ را شروع کنیم؟ در بازار رقابتی، به ندرت داشتن یک محصول یا خدمات خوب کافی است. علاوه بر این، اغلب تبلیغات صرف این کالاها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان کافی نیست. ایجاد هویت برند قوی و استفاده از تبلیغات برند، کلید ایجاد چنین اعتماد و دستیابی به....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه....

اهمیت برندینگ (The Importance Of Branding)

blog اهمیت برندینگ (اهمیت برندسازی) چیست؟ در جواب به این که اهمیت برندینگ در چه چیزی است، باید گفت که، اهمیت برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تاثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مخاطبان اجازه می دهد تا بدانند که از بیزینس چه انتظاری....
۸:۰۰ ق.ظ
۸:۰۰ ق.ظ

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد....

مراحل برند سازی (Branding Stages)

blog ۶ گام از مراحل برند سازی به دلیل رقابتی که بین بیزینس ها وجود دارد برای متفاوت بودن از بقیه، بیزینس باید منحصر به فرد و قابل تشخیص توسط مشتریان باشد. برند قوی چیزی است که پشت هر محصول موفق قرار می گیرد. نظرسنجی جهانی نوآوری محصولات جدید نیلسن کشف کرد که تقریباً ۵۹٪ از....
۸:۰۰ ق.ظ